۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کارخانه آزمایش احیا می شود| آغاز تولید با اشتغال ١٠٠ نفر
بازتاب گزارش بازار؛

کارخانه آزمایش احیا می شود| آغاز تولید با اشتغال ١٠٠ نفر

شیراز- کارخانه آزمایش مرودشت بعد از ۱۷ سال به زودی احیا می شود و به چرخه تولید برمی گردد.

به گزارش خبرنگار بازار، اواخر سال ۱۳۳۷ کارخانه‌ آزمایش در تولید لوازم خانگی تاسیس شد. این شرکت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت.

کارخانه آزمایش از سال ۱۳۷۵ جزو شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران بود و در ۱۳۸۱ به سازمان صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد. پس از واحد تهران، واحد مرودشت نیز در فارس با ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون دستگاه لوازم خانگی و اشتغالزایی، بیش از۵۰۰ کارگر به ‌طور مستقیم و غیرمستقیم افتتاح شد اما در سال ۱۳۸۲ با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد.

در سال ۱۳۸۳ در بورس هلدینگ پیام که دارای ۱۷ کارخانه بود، ۵۱ درصد سهام آن را حسین داوودیان خریداری کرد و مابقی سهام نیزبه سایر شرکا سپرده شد و از همان زمان استارت مشکلات آن زده شد، تا جایی که کارگران برای حل مشکلات دست به اعتراضاتی زدند و پس از مدتی مسئولان کارخانه به بهانه ضرر و زیان ده بودن، تصمیم بر تعطیلی کارخانه گرفتند و ابتدا کارخانه در تهران و سپس مرودشت تعطیل شد.

اخیرا بازار طی گزارشی با عنوان «امیدهای واهی به راه اندازی کارخانه آزمایش مرودشت| نصب بنر تنها اقدام پس از ۶ ماه» به مشکلات این کارخانه قدیمی پرداخته بود.

در پی انتشار این گزارش، حالا بعد از گذشت ١٧ سال قرار است دو خط تولیدی این کارخانه در اوایل خرداد ماه فعالیت خود را آغاز کند.

بر اساس اعلام مدیران این کارخانه در خط تولیدی که مربوط به آبگرمکن و کولر است از اوایل خردادماه فعالیت خود را آغاز می کند

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی از آغاز به کار دو خط تولیدی کارخانه آزمایش مرودشت خبر داد و گفت: بر اساس اعلام مدیران این کارخانه در خط تولیدی که مربوط به آبگرمکن و کولر است از اوایل خردادماه فعالیت خود را آغاز می کند.

جلال رشیدی افزود: طبق برنامه زمانبندی با راه اندازی این دو خط تولیدی برای حدود ١٠٠ نفر اشتغالزایی می شود.

تا ۶ ماه آینده خطوط تولیدی دیگری با اشتغالزایی ٥٠٠ نفر شروع به کار کند
وی با اشاره به اینکه پس از ١٧ سال کارخانه فعالیت خود را از سر می گیرد، ادامه داد: در این راستا مقرر شده تا شش ماه آینده خطوط تولیدی دیگر با اشتغالزایی ٥٠٠ نفر شروع به کار کند.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعیین تعیین تکلیف این کارخانه یکی از اولویتهای اساسی چند سال گذشته بوده، بیان کرد: عزم تمامی مسئولان طی چند سال گذشته بازگشت این کارخانه به چرخه تولید بوده است.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha