۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
ارزیابی روند مصرف برق ۱۵۰۰ مسجد پایتخت

ارزیابی روند مصرف برق ۱۵۰۰ مسجد پایتخت

با هدف اجرای برنامه کاهش بار شبکه توزیع برق پایتخت، قرار است بسیجیان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ طی مانوری ضربتی، مصرف برق بیش از ۱۵۰۰ مسجد شهر تهران ارزیابی کنند.

به گزارش بازار، در ادامه طرح‌های مدیریت بار شبکه توزیع برق شهر تهران، بسیجیان این شرکت طی مانوری ضربتی با حضور در مساجد شهر تهران، ضمن ثبت و ارزیابی تجهیزات برقی و روند مصرف برق مساجد، اقدام به آموزش راهکارهای مدیریت مصرف برق به متولیان، خادمان مساجد و جلب همراهی ائمه جماعات مساجد برای تشویق نمازگزاران به صرفه جویی در مصرف انرژی کردند.

در این مانور که با هدف جلب همراهی مشترکان و افزایش ضریب اطمینان شبکه برق کلان شهر تهران طی ساعات اوج مصرف برگزار شد، ۲۲ گروه عملیاتی از بسیجیان برق پایتخت مشارکت داشتند.

بر این اساس، با توجه به تداوم اجرای این طرح، مقرر شده در مجموع مصرف برق بیش از یک هزار و ۵۰۰ مسجد شهر تهران توسط نیروهای بسیجی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، مورد ارزیابی قرار گیرد.

پیشتر معاون برق و انرژی وزیر نیرو از تدوین ۱۰۰ برنامه با دستور وزیر نیرو برای آمادگی و عبور موفق از تابستان سال‌جاری خبر دادبود.

همایون حائری افزود: این ۱۰۰ برنامه شامل ۳۸ برنامه مربوط به تولید برق و واحدهای نیروگاهی، ۳۱ برنامه مدیریت مصرف و تقاضای موثر، ۱۶ برنامه برای آمادگی مطلوب شبکه برق و ۱۵ برنامه نیز برای مدیریت هماهنگی با استان‌ها است.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha