۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
بیش از ۱۱ هزار بازرسی در طرح رزمایش نظارت بر بازار فارس انجام شده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس:

بیش از ۱۱ هزار بازرسی در طرح رزمایش نظارت بر بازار فارس انجام شده است

شیراز- رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس از انجام بیش از ١١ هزار بازرسی در طرح رزمایش نظارت بر بازار در سطح استان خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت فارس، حمیدرضا ایزدی در حاشیه بازدید میدانی مانور عملیات بازرسی و فرآیند نظارت بر بازار در شیراز و سایر شهرستانهای استان از حضورمستمر و حداکثری بازرسان این سازمان در بازار خبر داد و گفت: از ابتدای این تصمیم مهم و سرنوشت ساز دولت، بازرسان صنعت، معدن و تجارت و دستگاههای ذی ربط به صورت شبانه روزی و مستمر در بازار حضور دارند.

وی تصریح کرد: از ساعت آغازین طرح پایش و بازرسی بازار، به اتفاق، معاونین و همکاران تا پایان وقت فعالیت کلیه صنوف بازار با همراهی تیم های بازرسی و نظارت حضور مداوم داشته و به صورت میدانی از سطح بازار اطلاعات لازم اخذ،تجزیه و تحلیل های لازم جهت جمع بندی به وزارت متبوع وسازمان حمایت انعکاس می شود.

ایزدی ادامه داد: همزمان با سراسر کشور طرح رزمایش گشت‌های ویژه نظارت ، پایش و بازرسی بر بازار در سطوح ( انبار، سردخانه، عمده فروش و خرده فروش ) در استان فارس با اهداف رصد و مدیریت نظارت بر فرآیند تعیین و نحوه قیمت گذاری بر روی کالا توسط فروشندگان به منظور ایجاد تعادل در بازار و خرید آسان شهروندان در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه ۴۵۸ بازرس با ۲۲۹ گروه مجزا بر بازار استان نظارت می کنند، ‌اظهار داشت: از ابتدای طرح رزمایش شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه تا کنون تعداد ۱۱ هزار و ۱۴۵ بازرسی انجام که تعداد ۱۷۵۱ پرونده تشکیل و به تعزیزات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر توزیع موادغذایی و کالاهای اساسی، میوه و تره بار، عمده و خرده فروشی ها، انبارها ، سوپر مارکت ها، و واحدهای عرضه محصولات کشاورزی درطول سال مستمرا انجام می شود اضافه کرد: در این طرح ضمن تشدید نظارت بر زنجیره تامین، توزیع و عرضه کالاهای اساسی به منظور حفظ آرامش و ثبات بازار، هرگونه تخلفات گران‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه، تقلب، عدم صدور صورت‌حساب، کم‌فروشی و عدم درج قیمت بر روی کالا، افزایش غیرقانونی قیمت، و ایجاد التهاب در بازار تحت رصد مستمر بازرسان قرار دارد که با سرعت و اولویت پیگیری و با جدیت با این موارد برخورد می‌شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha