۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
سهمیه جدید البرز از آب سدهای البرز| کیفیت آب آشامیدنی ساکنان اشتهارد افزایش می یابد
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز خبر داد:

سهمیه جدید البرز از آب سدهای البرز| کیفیت آب آشامیدنی ساکنان اشتهارد افزایش می یابد

کرج- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: با پیگیری‌های مستمر وزارت نیرو را مجاب کردیم که ۵۵ میلیون متر مکعب سهمیه جدید از آب سدهای امیر کبیر کرج و طالقان به البرز اختصاص یابد.

به گزارش بازار «داود نجفیان» مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز در آیین آغاز عملیات این طرح گفت: امروز شهرستان‌های غربی و جنوبی غربی استان البرز با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند که به همین دلیل رینگ سراسری آبرسانی به این مناطق اجرایی شده است.

وی ادامه داد: ۳۱ درصد جمعیت استان البرز در این مناطق استقرار دارد که تامین آب این جمعیت برای درازمدت پیش بینی شده است.

نجفیان گفت: به همین دلیل از اواخر سال ۹۷ طرح مطالعاتی رینگ سراسری آبرسانی استان البرز آغاز شد، اما منابع مالی نداشتیم؛ با پیگیری‌های مستمر وزارت نیرو را مجاب کردیم که ۵۵ میلیون متر مکعب سهمیه جدید از آب سدهای امیر کبیر کرج و طالقان به البرز اختصاص یابد.

او اظهار داشت: با وجود اینکه ردیف اعتباری برای توسعه طرح‌های آبرسانی نداشتیم، اما طرح مطالعات جامع آبرسانی استان به تصویب رسید که بودجه آن هفت هزار میلیارد ریال به جز طالقان برای تامین پایدارآب تاسال ۱۴۳۰ است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: انتهای این طرح به شهرستان اشتهارد می‌رسد و بخش عمده استان از مزایای رینگ سراسری آبرسانی بهره‌مند خواهند شد.

اشتهارد به لحاظ آب فقیر است که سال‌های گذشه دنبال این بودیم که از سفره‌های دیگر البرز و حتی استان قزوین انتقال آب برای این شهرستان صورت بگیرد که شرایط خاصی داشت و امکان نداشت؛ اما اولویت اول بر احداث رینگ سراسری برای این منطقه گذاشتیم

نجفیان افزود: اشتهارد به لحاظ آب فقیر است که سال‌های گذشه دنبال این بودیم که از سفره‌های دیگر البرز و حتی استان قزوین انتقال آب برای این شهرستان صورت بگیرد که شرایط خاصی داشت و امکان نداشت؛ اما اولویت اول بر احداث رینگ سراسری برای این منطقه گذاشتیم.

او اظهار داشت: خط انتقال آب از سد طالقان تا اشتهارد ۶۲ کیلومتر است که شامل ۲۲ کیلومتر شبکه اضطراری در محدوده تصفیه خانه هشتگرد تا انتهای شهرستان نظرآباد و ۴۰ کیلومتر شبکه از نظرآباد تا اشتهارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این خطوط انتقال آب اختصاص یافته است که تلاش‌ها براین است تا این طرح در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد ضمن آنکه افتتاح این طرح در کاهش بهره برداری از منابع آب زیر زمینی تاثیر گذار است.

وی افزود: ساکنان شهرستان اشتهارد نیز با افتتاح این طرح از آب آَشامیدنی با کیفیت بهره‌مند خواهند شد و سایر شهرستان‌های غرب البرز نیز برای بلندمدت مشکل کم آبی نخواهند داشت.

شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد استان البرز حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارند که با تکمیل و واگذاری پروژه‌های مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن جمعیت این مناطق به حدود یک میلیون نفر خواهد رسید.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha