۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
۹۸ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در استان سمنان کشف شد
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان:

۹۸ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در استان سمنان کشف شد

سمنان- مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان گفت: ۹۸ دستگه استخراج رمزارز غیرمجاز در استان در ادامه نظارت‌ها و بازرسی‌ها کشف شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی توزیع برق استان سمنان، سید محمد حسینی نژاد در سومین نشست کمیته استانی کشف مراکز غیرمجاز رمزارز در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان درباره روند کشف ماینرها، بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۹۸ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز کشف و ضبط شد.

وی گفت: از آغاز طرح جمع آوری ماینرهای بدون مجوز تا به حال، دو هزار و ۶۷۶ دستگاه با هماهنگی عوامل انتظامی و تعزیرات و همکاران این شرکت جمع آوری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان این که مصرف برق هر دستگاه ماینر حدود ۱.۵ کیلووات در ساعت برآورد گردیده افزود: جمع مبلغ محاسبه شده در راستای استفاده از دستگاه های ماینر غیرمجاز، ۱۴۰ میلیارد ریال است.

حسینی نژاد با اشاره به این که تا به حال دو رزمایش همزمان در استان سمنان برای کشف و ضبط این دستگاه‌های بدون مجوز به اجرا درآمد، یادآور شد: در این دو برنامه ۳۱ مورد مکان های دارای ماینر شناسایی و ۴۷ مورد کشف شد.

وی آزادنشدن دستگاه های رمزارز ضبط شده، تسریع در رسیدگی پرونده ها با موضوع رمزارز و رفع موانع جهت ورود به محلهای مشکوک به استخراج رمزارز غیرمجاز، از جمله درخواست های این شرکت از نهادهای نظارتی و حاکمیتی است، تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان اضافه کرد: تایید این شرکت قبل از واگذاری جواز تاسیس رمزارز در مکانی که انشعاب وجود دارد، استفاده نشدن از برق شبکه برای مراکزی که دارای نیروگاه تجدیدپذیر و ژنراتور می باشند، اصلاح قدرت مجاز جوازهای صادره حداکثر به ۳۰ کیلووات، ثبت کلیه متقاضیان واحدهای ساخت و تولید دستگاه های رمزارز در سامانه ساما، از انتظارات این شرکت محسوب می شود.

حسینی نژاد کرد: لغو جوازهای صادره از سوی اداره کل صنعت،معدن و تجارت که منجر به اخذ انشعاب برق نشده‌اند، لغو شدن جواز قبلی در مجوزهای صادره جدید و یا مراجعاتی که برای تمدید جواز دارند و اخذ استعلام در تمام مراحل صدور جواز تاسیس و تمدید جواز و صدور پروانه از توزیع برق استان، به عنوان برخی دیگر از انتظارهای این شرکت به شمار می رود.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha