۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
اعتبار ساخت سد «خرمرود» به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت
امسال؛

اعتبار ساخت سد «خرمرود» به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

همدان-معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: به منظور بهره برداری هر چه سریع‌تر از سد خرمرود تویسرکان، اعتبارات عمرانی اجرای این طرح در سال جاری به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، علیرضا الماسوندی در بازدید از روند ساخت سد مخزنی خرمرود تویسرکان افزود: بر اساس ارزیابی وزارت نیرو، ساخت این سد در دسته پروژه‌های ویژه وزارتخانه قرار دارد که باید تا پایان سال ۱۴۰۱ بهره برداری شود.

وی با اشاره اینکه هدف از اجرای این طرح، ایجاد اشتغال پایدار، تامین معاش و توسعه کشاورزی در منطقه است، عنوان کرد: مردم انتظار بیشتری از دولت و نظام دارند و باید هرکاری که برای امیدوار کردن آن ها وجود دارد انجام دهیم.

معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران عنوان کرد: بیشترین میزان خاکریزی برای این سد باید از خرداد تا شهریور صورت گیرد و کف خاکریزی کارگاه‌های در این روزها باید هفت هزارمتر مکعب خاکریزی شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان به زودی به حساب پیمانکار این طرح واریز می‌شود، افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح در سال جاری در نظر گرفته شده و اعتبارات لازم نیز برای افزایش سرعت اجرایی آن تامین می شود.

الماسوندی گفت: اعتبارات مورد نیاز برای تملک اراضی اطراف این سد تامین و در اختیار مالکان قرار داده می شود.

وی با اشاره به اینکه رضایت مردم اولویت نخست اجرایی طرح‌های عمرانی در وزارت نیرو است، عنوان کرد: ساخت این سد نباید موجب مهاجرت مردم از منطقه شود بلکه باید موجب مهاجرت معکوس شود.

سد مخزنی خرمرود ۱۲۰ هکتار وسعت دارد که سطح دریاچه آن ۶۳.۵ هکتار وطول سر ریز این سد ۲۰ متر و ظرفیت سیستم انحراف تونل بتنی سد نیز ۶۸ متر مکعب بر ثانیه است.

کد خبر: ۱۵۰٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha