۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
 ۲۸۹ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای زنجان ذخیره شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

۲۸۹ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای زنجان ذخیره شد

زنجان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به بارندگی‌های قابل توجه طی سالجاری گفت: در مجموع ۲۸۹ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای استان ذخیره شد.

به گزارش خبرنگار بازار، یوسف رضا پور شامگاه یکشنبه در جلسه شورای منابع آب زنجان در محل استانداری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه  طی سالجاری بارندگی در استان خوب بود، گفت: در مجموع ۲۸۹ میلیون متر مکعب مخازن آب سدهای استان پر شده که نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

وی به انسداد چاه‌های غیر مجاز آب در استان زنجان اشاره کرد و گفت: برش استانی در سال گذشته برای انسداد چاههای غیر مجاز ۲۵۰ حلقه چاه بود که تنها ۱۸۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شد و نصب کنتورهای هوشمند آب هم ۱۵۰ تا بود که ۳۰۹ کنتور هوشمند نصب شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: طی سال جاری انسداد چاه‌های غیر مجاز آب در استان با جدیت دنبال می شود و هدف گذاری لازم انجام شده است.

رضا پور به میزان بارش‌ها در زنجان اشاره کرد و گفت: از اول مهرماه سال گذشته تا ۳۰ فروردین ماه بیش از ۳۰۸ میلی متر بارش در استان ثبت شده  که این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش دارد چرا که در سال گذشته میزان بارش‌ها ۳۶۱ میلی متر بود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها نسبت به درازمدت هم ۳۱ درصد رشد دارد، گفت: بارش‌ها در درازمدت هم ۲۳۴ میلی متر بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان، کیفیت بارش‌ها در سال جاری  را از سال  اعلام کرد و گفت: بارندگی در استان به موقع بود.

 رضا پور با بیان اینکه آب سد تهم شهر زنجان ۶۹ درصد پر شده است، تاکید کرد: در سال گذشته سد تهم ۶۵ درصد پر شده بود و سد گلابر هم ۵۹ درصد پر شده بود و امسال به ۷۰ درصد رسیده است.

وی ابراز کرد: سد کینه ورس در سال گذشته سر ریز شد و امسال بیش از ۲۷ میلیون متر مکعب آب دارد.

کد خبر: ۱۵٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha