۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
از فرصت‌های گردشگری برای تعالی اقتصاد و ایجاد اشتغال استفاده شود
رئیس اتاق بازرگانی ساری:

از فرصت‌های گردشگری برای تعالی اقتصاد و ایجاد اشتغال استفاده شود

رئیس اتاق ساری در آیین افتتاحیه رویداد بین‌المللی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو ۲۰۲۲، گردشگری را ظرفیت مهم و بی‌نظیری در کشورهای عضو اکو و ایران عنوان کرد که با همکاری بخش دولتی و خصوصی متحول می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق ساری با اشاره به جمعیت ۴۵۰ میلیون نفری کشورهای عضو اکو و تجارت حدود هزار میلیارد دلاری این کشورها، گفت: از مجموع تجارت کشورهای عضو اکو رقم پایینی به تبادلات تجاری منطقه‌ای اختصاص دارد و استفاده از فرصت‌های گردشگری می‌تواند بر بهبود این شاخص مؤثر باشد.

عبداله مهاجر دارابی در آیین افتتاحیه رویداد بین‌المللی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو ۲۰۲۲ در ساری، گردشگری را ظرفیت مهم و اصلی منطقه اکو عنوان کرد و خواستار ارتباط جدی‌تر کشورها در این حوزه شد.

مهاجر دارابی با اینکه برای نتیجه‌گیری مثبت باید شعارها را به مرحله اجرا رساند، گفت: ما زمانی می‌توانیم بگوییم از ظرفیت گردشگری استفاده می‌کنیم که از این فضاهای موجود و بی‌نظیر در جهت ایجاد اشتغال و اقتصاد بهره ببریم.

رئیس اتاق ساری گفت: باید بپذیریم که گردشگری ما در حوزه خارجی اکنون صفر است؛ لذا بخش خصوصی و دولتی باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند که بتوانند مشکلات را حل کنند.

او خطاب به عزت‌اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: با توجه به فرصت‌های زیاد گردشگری در مازندران، درخواست داریم که مازندران را دریابید؛ هفته‌ای ۳,۵ میلیون مسافر وارد این استان می‌شود اما نیامدیم تا از این فرصت گردشگری و ظرفیت خدادادی (طبیعت استان) حداکثر استفاده را ببریم.

مهاجر دارابی در پایان، اعلام آمادگی اتاق ساری را برای حضور سفرا و هیات‌های تجاری در استان اعلام و بیان کرد: با تمام وجود در کنار مسئولان عضو اکو و مردمان این کشورها، برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی منطقه هستیم.

کد خبر: ۱۵۰٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha