۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
افزایش عرضه کالاهای اساسی در چهارمحال و بختیاری| مشکل کمبود روغن حل شد
گزارش بازار؛

افزایش عرضه کالاهای اساسی در چهارمحال و بختیاری| مشکل کمبود روغن حل شد

شهرکرد- عرضه کالاهای اساسی خانوار در چهارمحال و بختیاری افزایش یافته است و مشکل کمبود برخی کالاها از جمله روغن خوراکی حل شده است.

بازار؛ گروه استان ها: سیاست جدید دولت در زمینه هدفمند سازی یارانه ها و اعلام قیمت گذاری جدید برخی کالاهای اساسی خانوار موجب افزایش تقاضای خرید مردم شد.

افزایش تقاضا از سوی مردم موجب کمبود برخی کالاهای اساسی خانوار از جمله روغن در چهارمحال و بختیاری شد. افزایش تقاضای خرید تنها به به خرید کالاهای اساسی ختم نشد و بسیاری از قفسه های مغازه که مربوط به دیگر اجناس غیر ضروری بودند نیز خالی شد.

در حال حاضر افزایش عرضه کالاهای اساسی خانوار در چهارمحال و بختیاری افزایش یافته است و مشکل کمبود برخی کالاها در استان حل شده است.

افزایش تقاضای خرید کالاهای اساسی در چهارمحال و بختیاری
معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار می گوید: تقاضای خرید کالاهای اساسی در چهارمحال و بختیاری افزایش یافته است و همین امر سبب کمبود کالاهای اساسی از جمله روغن شد.

غلامرضا قائد امینی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده میزان عرضه کالاهای اساسی در چهارمحال و بختیاری افزایش یافته است.

وی با اشاره به با اشاره به کمبود روغن در روزهای اخیر در این استان، افزود: خوشبختانه با افزایش تولید روغن در کارخانه تولید روغن خوراکی استان و عرضه فوری آن به بازار مشکل کمبود روغن در اصناف مرتفع خواهد شد.

وی گفت: تنها شرکت تولید روغن خوراکی چهارمحال و بختیاری در هفته جاری روزانه ۱۰۰ تن و در هفته آینده روزانه ۵۰ تن روغن خوراکی را به بازار استان عرضه می کندکه مشکل کمبود روغن به سرعت حل خواهد شد.

افزایش عرضه کالاهای اساسی در چهارمحال و بختیاری| مشکل کمبود روغن حل شد

وی در ادامه تاکید کرد: ۱۲ اکیپ در چهارمحال و بختیاری به صورت دو شیفت با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی برای کنترل بازار و جلوگیری از احتکار اقدام به بازرسی تمام واحدهای صنفی و کارخانه‌جات کرده‌اند.

غلامرضا قائدامینی با اشاره به تداوم بازرسی‌ها اظهار داشت: در مجموع از ابتدای هفته از یک هزار ۴۳۰ واحد صنفی و تولیدی بازرسی به عمل آمد و ۲۵۰ مورد تخلف به ارزش ۹۶ میلیارد ریال کشف و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

نظارت ها در بازار چهارمحال و بختیاری افزایش یافت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در خصوص افزایش نظارت های برای جلوگیری از تخلفات صنفی در این استان به خبرنگار بازار گفت: نظارت و بازرسی از واحدهای تولیدی و صنوف در طرح حذف ارز ترجیحی افزایش یافته است.

سجاد رستمی گفت: فعالیت اکیپ های بازرسی با همکاری سازمان صمت، جهادکشاورزی، اتاق اصناف و تعزیرات در استان آغاز شده است.

وی گفت: هشت هزار و ۲۳۹ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و صنوف استان از ابتدای سال جاری تاکنون در استان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این مدت ۳۵۴ مورد تخلف صنفی و ۱۴ مورد قاچاق کالا و ارز در استان کشف شده است که ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده ۹۰ میلیارد تومان است.

رستمی با اشاره به عرضه آرد در استان، تصریح کرد: عرضه آرد با قیمت دولتی به اصناف موجب ایجاد شبکه قاچاق می‌شد که این امر با حذف ارز ترجیحی و تک نرخی شدن قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند وبا حذف ارز ترجیحی، آرد با قیمت آزاد در اختیار صنف و صنعت قرار می‌گیرد.

هم اکنون اقدامات لازم برای افزایش عرضه کالاهای اساسی خانوار در چهارمحال و بختیاری و ایجاد آرامش در بازار در حال انجام است

وی ادامه داد: هم اکنون اقدامات لازم برای افزایش عرضه کالاهای اساسی خانوار در چهارمحال و بختیاری و ایجاد آرامش در بازار در حال انجام است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت توزیع کالاهای اساسی در بازار استان، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده توزیع کالاهای اساسی در بازار با قیمت جدید آغاز شده است و مشکل کمبود برخی کالا در حال حل شدن است.

افزایش عرضه کالاهای اساسی در چهارمحال و بختیاری| مشکل کمبود روغن حل شد

کاظم منزوی ادامه داد: در حال حاضر کشتارگاه های مرغ در استان فعال هستند و مرغ به صورت شبانه روزی در حال کشتار هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شب ها بیش از ۴۰ تن مرغ در این استان در حال کشتار است و روزها در حال توزیع در بازار است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: روند توزیع مرغ گرم در استان آغاز شده است و به خوبی در حال انجام است و هم اکنون کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

مرغ گرم با قیمت جدید در حال توزیع در بازارهای چهارمحال و بختیاری است

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این زمینه به خبرنگار بازار گفت: مرغ گرم با قیمت جدید در حال توزیع در بازارهای چهارمحال و بختیاری است.

عطا الله ابراهیمی عنوان کرد: در سطح استان مشکل و کمبودی برای تامین مرغ گرم وجود ندارد و مرغ مازاد استان نیز در فرورین‌ماه ذخیره‌سازی شد و در صورت کمبود و احساس نیاز مرغ منجمد وارد بازار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فروردین‌ماه امسال یک میلیون و ۵۸۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد، گفت: جوجه‌ریزی فروردین ماه امسال ۳۰ درصد نسبت به مدت سال‌های گذشته افزایش داشت.

مدیریت مناسب در تامین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ضروری است و این امر در کنار نظارت مناسب در بازار برای جلوگیری از تخلفات صنفی می تواند از کمبود کالاهای اساسی در بازار جلوگیری کند و موجب افزایش رضایت مردم شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha