۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲
تمرکز دولت احیای بافت‌های فرسوده باشد| زیرساختهای شهری در بافت های فرسوده وجود دارد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

تمرکز دولت احیای بافت‌های فرسوده باشد| زیرساختهای شهری در بافت های فرسوده وجود دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اولویت اول دولت باید احیای و نوسازی بافت های فرسوده باشد چرا که به لحاظ اقتصادی از ساخت شهرک‌های جدید و تامین زیرساخت‌های آن، به صرفه تر است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلام رضا شریعتی اندراتی، در رابطه با لزوم توجه به بازآفرینی مناطق بافت فرسوده گفـت: در حال حاضر احیا و نوسازی بافت های و نوسازی فرسوده بر ساخت شهرک های جدید به دلیل وجود زیرساخت‌های شهری و مراکز خدماتی نظیر بیمارستان و مراکز خدمت درمانی، نیروی انتظامی، حمل و نقل، آب و برق و گاز، هم به صرفه تر بوده و هم ضرورتی تر است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اولویت اول دولت باید احیای و نوسازی بافت های فرسوده باشد، اظهار کرد: اگر به مالکان بافت های فرسوده تسهیلات با بازپرداخت مناسب ارائه کنند بسیار ارزشمند تر و موثرتر از هزینه هایی خواهد بود که برای ساخت معابر و زیرساخت شهرهای جدید هزینه می‌شود.

وی افزود:در حال حاضر در حوزه انتخابیه بنده مسکن مهری ساخته شده که حدود ۵ کیلومتر با شهر فاصله دارد اما هنوز درمانگاه، مدرسه نداشته و از حداقل ملزومات شهری و زیرساختی محروم بوده و برای ایجاد این مراکز نیازمند میلیاردها تومان است. در حالی که اگر این مبالغ را در بافت های فرسوده به صورت تسهیلات پرداخت کنیم بسیاری از مشکلات رفع و آسیب های اجتماعی نیز کاهش پیدا می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بنده معتقدم دولت باید تمرکز خود را بر روی احیای بافت های فرسوده شهرهای بزرگ گذاشته و بسیاری از مشکلات مردم را حل کند.

کد خبر: ۱۵۰٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha