۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
موانع دریافت مجوزهای گردشگری رفع شد| نگاه ویژه به اقامتگاه‌های بوم‌گردی
معاون وزیر میراث فرهنگی:

موانع دریافت مجوزهای گردشگری رفع شد| نگاه ویژه به اقامتگاه‌های بوم‌گردی

خنداب- معاون وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه در راستای توسعه گردشگری و اشتغال، برخی موانع دریافت مجوزهای مرتبط با گردشگری رفع شد، گفت: تسهیلگری در توسعه گردشگری رسالت وزارت خانه است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر شالبافیان در جریان بازدید از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان خنداب در استان مرکزی همزمان با صبح جمعه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری استان مرکزی بی‌نظیر است و معرفی این ظرفیت‌های ارزشمند باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد، تاکید کرد: مرکزی از استان‌های است که هم ظرفیت متنوع گردشگری و هم موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی برای جذب گردشگران داخلی و بین‌المللی دارد.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری کشاورزی در خنداب واقع در استان مرکزی به واسطه ظرفیت خوب در دستور کار این وزارت خانه قرار دارد، ابراز کرد: برگزاری جشنواره‌های محلی در این شهرستان می‌تواند امکان معرفی و جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کند هر چند می بایست امکانات اقامتگاهی بوم گردی و همه ظرفیت‌های رقابتی شهرستان افزایش یابد و با معرفی فرهنگ زیست بوم شهرستان توسعه پیدا کند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه تسهیل گری در زمینه توسعه گردشگری رسالت وزارتخانه است، تاکید کرد: در این راستا خوشبختانه برخی موانع برای اخذ مجوزهای گردشگری رفع و برخی کمک‌ها برای تسهیل توسعه گردشگری در نظر گرفته شده است.

شالبافیان با اشاره به بازدید از روستای گردشگری وفس از توابع شهرستان کمیجان استان مرکزی نیز، گفت: ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه گردشگری علاوه بر تنوع بالا در سراسر شهرستان توزیع شده است همچنین باید گفت در شهرستان کمیجان و روستاهای گردشگری نیز توجه به ارزش های جامعه محلی مدنظر قرار دارد و ما معتقد هستیم باید گردشگری در این روستاها به گونه‌ای توسعه پیدا کند که جامعه محلی هم منتفع شوند، ارزشها نیز مورد تکریم قرار گیرد.

به گزارش بازار دیدار با نماینده ولی فقیه در شهر اراک، بازدید از بازار تاریخی اراک، بازدید از روستای هدف گردشگری وفس و روستای اناج بازدید از شهرستان کمیجان و شهرستان خنداب و حضور در جشنواره ثبت ملی شده سمنو در شهر آشتیان از برنامه‌های سفر یک روزه معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان مرکزی است.

کد خبر: ۱۵۰٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha