۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
بی‌برنامگی و تنگ نظری آفت اقتصاد اردبیل است| تأمین اعتبار برای فعال کردن پروژه راکد راه آهن
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بی‌برنامگی و تنگ نظری آفت اقتصاد اردبیل است| تأمین اعتبار برای فعال کردن پروژه راکد راه آهن

اردبیل- استاندار اردبیل گفت:‌ روزمرگی و بی‌برنامگی در کنار نگاه تنگ نظرانه به توسعه سرمایه‌گذاری آسیب و دغدغه جدی حوزه اقتصاد استان اردبیل است.

سید حامد عاملی درگفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایطی سخت که اقتصاد کشور و سرمایه‌گذاری در فرآیند توسعه پایدار جامعه شرایط منفی را داشت، مسئولیت را بر عهده گرفت تا با برخی اقدمات اساسی و رویکردهای واقع‌بینانه کشور را از بن‌بست خارج کند.

وی به پایین بودن تخصیص منابع، اعتبارات و رکود همراه با تورم اقتصادی اشاره کرد و گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش بر این شد تا در حوزه اقتصادی با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق آسیب‌ها و نقاط ضعف برطرف شده و منابع مورد نیاز در پشتیبانی از طرح‌های عمرانی و اجرایی به سرانجام برسد.

تزریق یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع نقد به استان اردبیل از سفر رئیس جمهوری
استاندار اردبیل وضعیت استان اردبیل را در چنین شرایطی سخت توصیف کرد و افزود: به دنبال سفر رئیس جمهور ما موفق شدیم یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع نقد به استان تزریق کنیم تا پروژه‌های عمرانی و زیربنایی به ویژه راه‌ها، راه آهن و آب و فاضلاب تحرکی جدی پیدا کند.

عاملی ضرورت تکمیل بزرگراه شمال به جنوب را برای اتصال به پایتخت کشور یادآور شد و تصریح کرد: تنها استانی در کشور هستیم که از طریق بزرگراه به مرکز کشور وصل نشده‌ایم.

وی از تأمین اعتبار برای فعال کردن پروژه راکد راه آهن اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: با تخصیص منابع مورد نیاز طرح‌های آب و فاضلاب، برق و گاز در مسیر تحولی قرار گرفته و اجرای آن را با هدف تأمین زیرساخت‌های مناسب شاهد هستیم.

از مجموع اعتبارات سال گذشته استان ۶۰ درصد تخصیص پیدا کرده است
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از مجموع اعتبارات سال گذشته استان ۶۰ درصد تخصیص پیدا کرده و در کنار آن یک‌هزار و ۳۰۰ میلیون تومان منابع نیز از سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت.

وی به عقب‌ماندگی‌های استان در حوزه‌های مختلف به ویژه پایین بودن شاخص‌های اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: در این شرایط نباید دچار روزمرگی و بی‌برنامگی شویم بلکه بهتر است در رفع این عقب‌ماندگی تلاشی جدی‌تر با کارنامه موفق داشته باشیم.

عاملی نگاه حل‌المسائلی را در حوزه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی یادآور شد و اظهار کرد: در کنار پیگیری مطالبات مردم به عنوان یک گفتمان غالب، بهتر است مدیران و مسئولان از تنگ نظری در اعمال قوانین و مقررات پرهیز کرده و مصالح کلان را در توسعه استان مد نظر قرار دهند.

اردبیل در اکثر شاخص‌های اقتصادی جز استان‌های با جایگاه پایین است
استاندار اردبیل با حمایت از تصمیمات جسورانه در حوزه اجرا و تقویت ساختار اداری و اجرایی با جوان‌سازی نیروی فعال را یادآور شد و تصریح کرد: به دور از تفرقه‌افکنی بهتر است همگرایی و هماهنگی بیشتر در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

عاملی به مسائل و موضوعات اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: همچنان بحث تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی شعار راهبردی ما در تقویت نظام اقتصادی استان است و در کنار آن باید مدیران در جذب اعتبارات ملی و تخصیص منابع به صورت جامع و کامل اقدامات اساسی را انجام دهند.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری استان تبدیل به ثروت نشده و ما در اکثر شاخص‌های اقتصادی جز استان‌های با جایگاه پایین هستیم.

ضرورت جذب منابع ملی از طریق رایزنی و پیگیری‌های مدیران
استاندار اردبیل ضرورت جذب منابع ملی را از طریق رایزنی و پیگیری‌های لازم یادآور شد و خاطرنشان کرد: در بهبود فرآیند اقتصادی ضروری است تا حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به شکل صحیح انجام شود.

وی در مورد مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها در کشور و علاج‌بخشی به اقتصاد مریض ایران اضافه کرد: آفت‌های مختلف اقتصاد ما را همواره رنج می‌دهد که تورم و رکود از مهمترین و شاخص‌ترین آن است.

عاملی بیان کرد: دولت مردمی سیزدهم بدون در نظر گرفتن مسائل جانبی سعی کرد تا از همان سال نخست اصلاح اقتصادی را در دستور کار قرار دهد تا ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی که زمینه فساد و رانت را فراهم کرده، به جیب خود مردم برود.

مردم بدون محدودیت با نرخ گذشته نان مورد نیاز خود را تأمین کنند
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با آزادسازی قیمت‌ها در چند کالای اساسی و پرداخت یارانه مستقیم به مردم به جای واردکننده، ‌ تلاش بر این است تا نظام اقتصادی اصلاح و یارانه‌ها نیز در مسیر درست هدایت شوند.

استاندار اردبیل با رد شایعات مختلف در مورد نان و تغییر و تحول در قیمت آرد و گندم تصریح کرد: در این بخش نیز قرار است یارانه به نانوایان داده شده و مردم بدون محدودیت با نرخ گذشته نان مورد نیاز خود را تأمین کنند.

کد خبر: ۱۵۰٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha