۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
کاهش ۴۰ درصدی قیمت گوشت بسته بندی شده رستورانی
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور در گفتگو با بازار مطرح کرد

کاهش ۴۰ درصدی قیمت گوشت بسته بندی شده رستورانی

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور منجمد کردن بخشهایی از گوشت که مصرف رستورانی دارد اما به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی رستورانها مصرف نشده را از جمله مشکلات این صنف عنوان کرد.

بلوردی؛ خبرگزاری بازار-مسعود رسولی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور گفت: روند خرید محصولات ما در بازار در این مدت بسیار نوسان داشت و با یک بازار غیرقابل پیش بینی رو به رو بودیم. به طوری که در برخی روزها محصولی که به فروشگاه به وفور عرضه می‌کردیم تا مردم مجبور به ایستادن در صف نباشند، مرجوع می‌شد و به ما ضررهایی وارد می‌کرد و در بعضی روزها نیز فروش بسیار عالی بود.

رسولی با بیان اینکه هنوز میزان خسارتهای وارد شده بر این صنف را محاسبه نکرده ایم افزود: یکی از مشکلاتی که در این ایام داشته ایم و به ما ضرر وارد کرده است این است که علاوه بر بخشی ازگوشت و مرغ که مصرف خانوار است، بخشی دیگر را نیز برای مصرف رستوران‌ها ارسال می‌کردیم. اما با شروع کرونا و تعطیلی رستورانها، بخشهایی از گوشت که ویژه رستورانها است و مصرف خانگی ندارد مثل گردن گوسفند، روی دستمان مانده و آن را منجمد کرده‌ایم. در نتیجه قیمت اش ۳۰ الی ۴۰ درصد افت می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص تامین مواد اولیه مشکلی دارید با خیر، گفت: ما اصولا مواد اولیه‌ مورد نیازمان را از پیش خرید میکنیم اما با این وجود بسیاری از شرکتها مانند تامین کنندگان ظروف بسته بندی یا کشتارگاه ها نیز در این دوران با همکاری کردند و نگذاشتند که دستمان خالی بماند و حتی فروشندگان دستکش و ماسک به این دلیل که ما مشتریان همیشگی و قدیمی انها بودیم با همان قیمتهای قبل این محصولات را جهت تامین نکات بهداشتی در کار به ما ارائه دادند.

با کمبود و گرانی مواد ضدعفونی کننده مواجه هستیم

این فعال بخش تولید و بسته بندی مواد پروتئینی گفت: در حال حاضر یکی دیگر از مشکلات صنف ما این است که برای حفظ سلامت پرسنل مان کمی با مشکل مواجه هستیم چون مواد ضدعفونی کننده گران است و همچنین سخت پیدا می شود. این در شرایطی است که کار صنف ما به گونه‌ای است که برای اینکه بتوانیم ماندگاری و کیفیت محصولات‌مان را حفظ کنیم باید مانند دوران قبل از شیوع کرونا،  شستشو و ضدعفونی کامل صورت بگیرد اما الان در تهیه مواد ضدعفونی کننده مشکل داریم.

 رسولی با بیان این موضع که اگرچه صنف ما نسبت به صنف‌های دیگر کمتر آسیب و خسارت دیده اما هزینه های ما بالا رفته و مشکلات مان بیشتر شده، افزود: صنف ما بیشترین پرسنل‌ها را دارد به طوری که بر اساس لیست بیمه، در حال حاضر ۱۸ هزار  و ۶۱۹ نفر بیمه شده در سراسر کشور در این صنف به طور مستقیم مشغول به کار هستند و  ۴ برابر این رقم نیز به صورت غیرمستقیم و جانبی با ما کار می کنند.

وی در پایان گفت: مفتخر هستیم که در این دوران کرونایی ما کاملا فعال هستیم و به صورت شبانه روز خدمت می‌کنیم و مردم هر زمانی خواهان گوشت و مرغ باشند مستقیم درب منزل و به صورت ضدعفونی شده به آنها ارائه می دهیم و حتی زمانی که فروشگاه های زنجیره ای تعطیل هستند ما فعال هستیم و به مردم سرویس می دهیم.

کد خبر: ۱۵٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha