۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
نقش مهم واردات خودرو بر تعادل بخشی بازار
سخنگوی هیات رئیسه مجلس مطرح کرد

نقش مهم واردات خودرو بر تعادل بخشی بازار

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: قانون واردات خودرو تاثیر بسزایی در تعادل بخشی به بازار خودرو و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی دارد.

به گزارش بازار، سید نظام الدین موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران و با اشاره به پیگیری‌های متعدد مجلس شورای اسلامی برای ایجاد مسیر واردات خودرو، افزود: پس از چندبار رفت و برگشت مصوبه مجلس برای واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرانجام این مصوبه نهایی شد و ان‌شاءالله به زودی فرایند ابلاغ آن انجام می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: موضوعاتی که مجلس یازدهم از ابتدا دنبال کرد موضوع خودرو بود، لذا طرح ساماندهی صنعت خودرو با اصلاحاتی در مجلس مصوب شد، اما این مصوبه مهم، چندین مرتبه با مخالفت و ایرادات مواجه شد، اما در نهایت با اصرار نمایندگان بر مصوبه خود و پیگیری‌های رییس مجلس در مجمع تشخیص، این مصوبه نهایی شد.

وی تصریح کرد: این مصوبه به نحوی است که ضمن قانونی کردن واردات خودرو، تمهیدات لازم برای ارتقای تولید داخلی نیز در آن اندیشیده شده است.

موسوی اضافه کرد: امیدوارم پس از ابلاغ، آیین نامه‌های این قانون در دولت نیز با سرعت تدوین و نهایی شود تا با واردات خودرو طبق این مصوبه مجلس و افزایش عرضه خودرو به بازار شاهد تعادل بخشی بازار و تاثیر آن بر ارتقای کیفیت خودروهای داخلی باشیم.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha