۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
سیر صعودی قیمت دلار تداوم دارد | لجبازی با خط ۳۰ هزار تومانی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

سیر صعودی قیمت دلار تداوم دارد | لجبازی با خط ۳۰ هزار تومانی

شاهرود- محمدی، کارشناس ارز با بیان اینکه سیر صعودی قیمت دلار ادامه خواهد داشت، گفت: بالا رفتن نرخ تورم و تعدیل قیمت دلار مهمترین دلیل افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر است.

علیرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پالس های بازار دلار نشان از افزایش قیمت در روزهای اخیر و حتی آتی دارد، تاکید کرد: یکی از عوامل این افزایش قیمت بالا رفتن نرخ تورم و تعدیل قیمت دلار در بازار ایران است که توانسته اثر سوء خود را بگذارد.

وی با بیان اینکه گرانی برخی اقلام همچنین مشکلاتی که تولید کنندگان و وارد کننده پس از حذف ارز ترجیحی و اختصاص آن به مردم خواهند داشت، سبب شده تا بازارهای موازی سرمایه گذاری مانند دلار و طلا مقداری تکان بخورند، تاکید کرد: بخشی از این گرانی دلار هم به افزایش تقاضا باز می گردد.

مذاکرات رکن مهم
این کارشناس ارز همچنین با بیان اینکه مذاکرات مهمترین رکن تعیین گر قیمت دلار است، گفت: سفر امروز امیر قطر به تهران یکی از پالس هایی است که اگر بتواند در مذاکرات و گره کوری که امروز در آن شاهد هستیم، تغییر ایجاد نماید قطعاً شاهد کاهش قیمت دلار خواهیم بود.

گرانی برخی اقلام همچنین مشکلاتی که تولید کنندگان و وارد کننده پس از حذف ارز ترجیحی و اختصاص آن به مردم خواهند داشت، سبب شده تا بازارهای موازی سرمایه گذاری مانند دلار و طلا مقداری تکان بخورند

محمدی با بیان اینکه متاسفانه آنطور که باید و شاید شاهد اخبار خوشی از مذاکرات نیستیم، بیان کرد: به نظر می رسد مذاکرات به بن بست رسیده و راهی برای بازگشایی آن نیست در نتیجه انتظار اینکه دلار مرز ۳۵ هزار تومان را در کمتر از ده روز بشکند وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش معادملات در روزهای اخیر که یکبار دیگر حضور مسئول سیاست خارجی اروپا و مذاکره کننده ارشد اروپا را در تهران شاهد هستیم، امکان دارد اما در دراز مدت پالس های مثبت در قبال توافق هسته ای، قیمت دلار را به شدت کاهش می دهد، افزود: در روزهای اخیر شاهد افزایش تقاضای معامله در ارز بودیم.

پالس‌های ارسالی بازار
این کارشناس ارز با بیان اینکه دیدگاه‌ها به آینده مذاکرات هسته‌ای امروز تغییر کرده و رفت و امد مسئولان به خصوص امیر قطر نیز به آن دامن زده است، گفت: هرچند مقصد بعدی امیر قطر اروپا است نه آمریکا اما همین حضور امیر قطر امکان ارسال پیام ها و پالس های مستقیم و غیر مستقیم را در مذاکره با طرف های غربی و آمریکا تقویت کرده است در نتیجه شاهد هستیم که قیمت دلار تکان هایی خورده است.

محمدی بیان کرد: البته اثر تورمی کالا در ایران را نیز نباید نادیده گرفت زیرا دلار خودش را با گرانی های درون کشور در حال تطبیق دادن است همچنین یک عامل دیگر برای افزایش قیمت دلار که این روزها برخی رسانه ها نیز درباره آن صحبت کردند در کنار بالا رفتن نرخ تورم و تعدیل قیمت دلار، افزایش نرخ شاخص جهانی دلار است که البته از سیاست های آمریکا محسوب شده و ارتباطی به کشورهای دیگر مانند ایران ندارد. لذا با تمام این حرف ها هر چنمد پیش بینی دشوار است اما تا ده روز آتی دلار از ۳۵ هزار تومان عبور می کند.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha