۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
جراحی ارز ترجیحی چاره همه مشکلات نظام اقتصادی ایران نیست
استاد اقتصاد:

جراحی ارز ترجیحی چاره همه مشکلات نظام اقتصادی ایران نیست

گرگان- نصیری، استادیار اقتصاد دانشگاه علی آبادکتول گفت: جراحی ارز ترجیحی چاره همه مشکلات اقتصادی کشور نیست و اگر خواهان سیستم مطلوب هستیم باید مولفه هایی چون اصلاح نظام بانکی را در نظر بگیریم.

مجید نصیری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: برنامه دولت سیزدهم این است که یارانه ناشی از اختصاص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به جای هدررفت در چرخه معیوب اقتصادی به طور مستقیم در اختیار مردم قرار بگیرد و سرمایه‌های ملی به تاراج نرود.

استادیار رشته اقتصاد دانشگاه آزاد علی آبادکتول افزود: جراحی ارز ترجیحی چاره همه مشکلات نظام اقتصادی ایران نیست و اگر خواهان رسیدن به یک سیستم مطلوب اقتصادی هستیم، در کنار یکسان سازی باید مولفه‌های دیگری چون اصلاح نظام بانکی و اصلاح نظام بودجه ریزی دولت را هم در نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی باید توجه کنند که برخی از افراد و یا کارترهای اقتصادی از اجرای حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی متضرر می شوند لذا محتمل است که به سراغ تشدید فعالیت های هیجانی در بازار رفته و تورم مصنوعی خلق کنند.

نصیری گفت: که برای جبران فشارها و آسیب های ناشی از اجرای سیاست های جدید ارزی دولت بهتر است از طریق پرداخت یارانه مشکلات مردم را کاهش دهد.

این صاحبنظر حوزه اقتصاد یادآور شد: رویکرد اختصاص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در چند سال گذشته نتوانست به هدف خود در کنترل قیمت ها کالاها بخصوص کالاهای اساسی موفق باشد.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha