۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
استقبال اپراتور های ثابت و همراه برای شرکت در طرح توسعه فیبر نوری
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد

استقبال اپراتور های ثابت و همراه برای شرکت در طرح توسعه فیبر نوری

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: سه اپراتور اصلی تلفن همراه و چندین اپراتور ثابت، آمادگی خود را برای تحقق طرح ملی دولت در زمینه توسعه شبکه فیبر نوری اعلام کردند.

به گزارش بازار، صادق عباسی شاهکوه افزود: در سه سال آینده بناست ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند و این طرحی بزرگ و نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگی است و اپراتورهای بخش خصوصی که قرار است این کار را انجام دهند نیازمند کمک دولت هستند.

وی گفت: قبلا مصوبه‌ای داشتیم که دولت از درآمد اتصال اپراتورهایی که روی فیبر نوری سرمایه‌گذاری کنند هیچ سودی نمی‌گیرد، اما در مصوبه جدید باید دولت از ۲۸ درصد درآمد اپراتورها ۸ درصد را به اپراتورها بازگرداند که اتصال به فیبر نوری را در دستور کار خود قرار دهند و این کمک بسیار بزرگی است که این طرح در سه سال انجام می‌شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: از اپراتورها هم خواسته ایم که برنامه هایشان را ارائه کنند که ما بتوانیم برای اساس آن، برنامه ریزی کنیم و قرار شد اپراتورها داوطلبانه خودشان مکان و استان‌هایی که قصد اتصال فیبر نوری در آن را دارند اعلام کنند و هر جا که در موارد اعلامی ان‌ها نبود هم خودمان اختصاص می‌دهیم تا بتوانیم ظرف سه سال به این هدف بزرگ دست یابیم.

عباسی شاهکوه گفت: قرار است ۳۰ درصد از این پوشش ۲۰ میلیونی تبدیل به پورت شود و ما تلاش می‌کنیم در سه سال آینده این هدف اعمال شود، اما هدف اولیه ما پوشش ۲۰ میلیون خانوار است که برای امسال ۵ میلیون و برای سال آینده هفت میلیون و برای سال ۱۴۰۳، هشت میلیون خانوار باید تحت پوشش قرار گیرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت برنامه‌ریزی این است که یک سوم این‌ها متصل شوند و خدمت بگیرند البته بخش اتصال بستگی به شرایط مختلف دارد و مردم هم باید متقاضی باشند و دولت در یارانه‌هایی برای تشویق مردم به اتصال برنامه‌هایی دارد.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha