۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
اتحاد ۳ قوه برای ساماندهی یارانه ها؛ کمبودی در ذخایر کالاهای اساسی وجود ندارد
استاندار البرز عنوان کرد:

اتحاد ۳ قوه برای ساماندهی یارانه ها؛ کمبودی در ذخایر کالاهای اساسی وجود ندارد

کرج- استاندار البرز گفت: به مردم اطمینان می دهم که مجموعه استان با تمام توان برای اجرای صحیح طرح دولت برای یارانه و نظارت جدی بر بازار بسیج شده اند و هیچ گونه کمبودی در ذخایر کالاهای اساسی وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه ستاد تنظیم بازار و اقدام مشترک با اشاره به تلاش های دولت سیزدهم در راستای ارتقا معیشت مردم، افزود: جای خرسندی دارد که با اقدامات و برنامه ریزی های دولت محترم، در خصوص ذخایر کالاهای اساسی هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: پر واضح است که ارز ترجیحی با این روند توزیع، تهدیدی برای تولید و محرکی برای افزایش واردات محسوب می شود و مجموع این امور سبب شده که بودجه های عظیمی که صرف یارانه ها می شود برای مردم محسوس و ملموس نباشد.

عبداللهی گفت: تخصیص ناعادلانه یارانه کالاهای اساسی از طریق توزیع ارز ترجیحی یک چالش و دغدغه جدی برای دولت بود از این رو دولت محترم سیزدهم از ابتدای استقرار خود با اراده ای قوی برای ساماندهی این امر وارد عمل شد.

وی افزود: همانطور که پیش بینی می شود، در روند این ساماندهی تغییر نرخ را در بازار خواهیم داشت ولی آنچه که مشخص است، نحوه جبران آن نیز در قانون پیش بینی شده است.

استاندار البرز گفت: در این جراحی اقتصادی تمامی منفعت یارانه ها متوجه مردم خواهد بود و به طبع دست سودجویان از آنچه که حق تمامی مردم است، کوتاه می شود.

وی افزود: طبق رویکرد و برنامه های تبیین شده از سوی رییس جمهور محترم، در واقع به جای عنوان حذف ارز ترجیحی باید بگوییم این طرح نوعی مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه کالاهای اساسی است و نه حذف.

عبداللهی گفت: اکنون هر ۳ قوه بیش از پیش با یکدیگر متحد و منسجم هستند تا این ساماندهی تحقق پذیرد و رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد، از این رو ما بعنوان کارگزاران نظام در استان باید نهایت همراهی را با روند اجرای این طرح داشته باشیم.

وی افزود: به مردم شریف استان این اطمینان را می دهم که مجموعه استان با تمام توان برای اجرای صحیح این طرح و نظارت جدی بر بازار بسیج شده اند و هیچ گونه کمبودی در ذخایر کالاهای اساسی وجود ندارد.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha