۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
۲۵ هزار تن باقلا از مزارع گلستان برداشت می شود
معاون جهاد کشاورزی گلستان :

۲۵ هزار تن باقلا از مزارع گلستان برداشت می شود

گرگان- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۲۵ هزار تن باقلا از سطح مزارع گلستان برداشت شود.

محمد رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال در دو هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گلستان باقلا کشت شده است و پیش بینی می شود ۲۵ هزار تن باقلا از سطح مزارع برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی افزود: گلستان رتبه اول تولید باقلا در کشور را دارد و محصول تولیدی مزارع آن بسیار با کیفیت است.

وی تصریح کرد: بقایای باقلای برداشت شده علوفه مورد نیاز دامداران را تامین می کند، علاوه بر آن برای تناوب کشت مناسب است و با تقویت خاک باعث بهبود عملکرد محصولات بعدی می شود.

عباسی گفت: عملکرد باقلا در مزارع استان ۹ تن در هکتار است و بیشتر ازقام مهتا، فیض و برکت کشت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اضافه کرد:بیشترین سطح زیر کشت باقلا استان متعلق به روستا های اطراف شهرستان گرگان و بعد از آن متعلق بع شهرستان های علی آباد، کردکوی و بندرگز است.

عباسی تصریح کرد: باقلا گلستان بر تامین بازار مصرف داخلی به استان های تهران، خراسان و البرز هم فرستاده می شود و محصول کنسروی آن به خارج از کشور نیز صادر می شود.

وی با بیان این مطلب که برداشت باقلا در استان از اواخر فرودین آغاز و تا اواسط خرداد ادامه دارد گفت: برخی از کشاورزان باقلا را با تاخیر بیشتر و به صورت خشک برداشت کرده و برای بذز سال بعد مورد استفاده قرار می دهند.

لازم به ذکر است، باقلا در گلستان امسال با قیمت دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تومان فروخته شد.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha