۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
«پیام رسانه» در بین برگزیدگان صنعت چاپ قرن
در آیین «یک سرزمین و ۱۰۰ چهره» اعلام شد؛

«پیام رسانه» در بین برگزیدگان صنعت چاپ قرن

همدان - «نصرت‌ الله طاقتی‌احسن» مدیر مرکز چاپ و بسته بندی پیام رسانه همدان به عنوان یکی از برگزیدگان در بین چهره‌های اثرگذار قرن گذشته صنعت چاپ تجلیل شد.

به گزارش بازار، مدیرمسئول «مرکز چاپ و بسته‌بندی همدان» جزو چهره‌های اثرگذار قرن گذشته کشور در حوزه چاپ انتخاب شد.

آیین بزرگداشت ۱۰۰ چهره اثرگذار صنعت چاپ کشور با متولی‌گری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اتحادیه چاپخانه‌داران کشور و صنوف مرتبط در تهران برگزار شد که از نصرت‌الله طاقتی‌احسن یکی از برگزیدگان در بین چهره‌های اثرگذار کشور در صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور تقدیر شد.

این رویداد بزرگ فرهنگی با عنوان «یک سرزمین و ۱۰۰ چهره» با حضور بزرگان و فعالان این صنعت و تعدادی از مسئولان کشور برگزار شد.

در حال حاضر حدود پنج هزار و ۶۰۰ چاپخانه در ایران وجود دارد اما به نظر می‌رسد بیش از ۱۰ هزار چاپخانه در ایران وجود داشته که تاکنون حدود نیمی از آنها تعطیل شده‌اند.

به گفته عضو هیئت امنای انتخاب ۱۰۰ چهره ماندگار صنعت چاپ در یک قرن در این رویداد بزرگ فرهنگی ۴۰۰ نفر از بزرگان صنعت چاپ در قرن ۱۴هم از منابع گوناگون شناسایی شده و مورد ارزیابی قرار گرفتند که از بین آنها ۱۰۰ نفر در ۵ گروه به عنوان چهره اثرگذار صنعت چاپ کشور انتخاب شدند.

شایسته‌خصلت افزود: مفاخر، پیشکسوتان، برگزیدگان، پیشگامان و فعالان حوزه مطبوعات و تبلیغات پنج گروهی هستند که ۱۰۰ چهره برگزیده در بین آنها جای گرفته‌اند.

آن‌طور که اعلام شد: این افراد پیشرفت، روزآمدی و نوآوری برای چاپ و بسته‌بندی و صنایع وابسته را برای کشور به ارمغان آورده‌اند.

مدیرمسئول مرکز چاپ و بسته‌بندی همدان در بین گروه برگزیدگان صنعت چاپ کشور جای گرفته است و ملاک‌های موردنظر برای انتخاب برگزیدگان این گروه، تجارب بالا، موفقیت‌ و پایبندی‌ در برابر مشکلات و چاره‌جویی در مواقع بحران بوده که در آینده چراغ راه آیندگان قرارخواهد گرفت.

مرکز چاپ و بسته‌بندی همدان با برجستگی در حوزه چاپ و بسته‌بندی خلاق، نوآور و کارآفرین و با استراتژی تولید محصولات صادرات‌محور با استراتژی توسعه‌گرا، بزرگترین بنگاه کارآفرینی قطب صنعت چاپ در غرب کشور به شمار می‌رود که بیش از ۱۸۶ نشریه از ۱۲ استان در این مجموعه چاپ می‌شود.

این مجموعه فرهنگی با اجرای پنج فاز توسعه‌ای از ۱۰ فاز، در حال راه‌اندازی فاز ششم توسعه‌ای در سال ۱۴۰۱ است و در چشم‌انداز ۲۰ ساله این مجموعه و پس از ایجاد فازهای توسعه‌ای بعدی ۲ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

چاپ لیبل با تکنولوژی روز دنیا فاز چهارم این چاپخانه به شمار می‌رود و چاپ بر روی انعطاف‌پذیرها نیز به‌عنوان فاز پنجم در حال راه‌اندازی است.

همدان‌پیام پلاس شرکت خلاق در حوزه رسانه و واحد تحقیق توسعه مجموعه فرهنگی رسانه‌ای همدان‌پیام است که فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده است.

مرکز چاپ و بسته‌بندی همدان دارای خطوط مختلف چاپ با ۲۰۰ عنوان چاپ نشریات غرب کشور، ماشین‌آلات و تجهیزات چاپ افست ورقی، واحد لیتوگرافی، خط کامل صحافی اتوماتیک و خط تولید لیبل و خدمات جانبی است.

این چاپخانه مدرن‌ترین ماشین‌آلات لیبل کشور با تکنولوژی اروپایی را داراست و هدف آن استفاده از دستگاه‌های به‌روز، جلوگیری از خروج ارز در حوزه چاپ و تولید لیبل و لفاف‌های بسته‌بندی در کشور است.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha