۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
 تردد فقط از ۳ آزاد راه براساس پیمایش است
مدیرکل بهره برداری آزاد راه ها:

تردد فقط از ۳ آزاد راه براساس پیمایش است

­بیات، مدیرکل بهره برداری آزاد راه ها گفت: از ۱۰ آزاد راه فقط تردد از سه آزاد راه تهران - ساوه، کرج -قزوین و بخشی از قزوین- زنجان براساس پیمایش است.

به گزارش بازار، بیات با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ آزادراه مجهز به سیستم الکترونیک شده اند و دو آزاد راه در حال تجهیز و ۱۵ آزاد راه امسال مجهز می شوند گفت: براساس تکلیف قانونی دولت و شرکتهای بیمه گر موظف شدند تا پایان خرداد ۱۴۰۱ همه شبکه های آزادراهی مجهز به سیستم اخذ عوارض الکترونیک شوند.

تردد فقط از سه ازاد راه براساس پیمایش استمدیرکل بهره برداری آزاد راه ها گفت : با وجود شکل ساده این سیستم به دلیل ذینفعان متعدد و نوع نظام وصول این طرح با کندی پیش رفته است دولت مجلس و کارگزاران بیمه باید همکاری های لازم برای اجرای این طرح داشته باشند
وی با بیان اینکه دغدغه اصلی این طرح عدم وصول عوارض است یاداور شد : برای اجرای این طرح در درجه اول بخش خصوصی باید عهده دار اجرای آن باشد در غیر اینصورت مجری طرح شرکت زیر ساخت انجام می دهد.

بیات درباره گرانی عوارضی برخی ازاد راهها گفت: نحوه محاسبه نرخ عوارض آزاد راهها براساس بازده زمانی بازگشت اصل پول و سودآن است که متناسب با ترافیک عبور مرور سنجیده می شود.
مدیرکل بهره برداری خاطر نشان کرد:کاهش زمان سفر، کاهش الودگی، کاهش تصادفات، مدیریت عبور رو مرور و کاهش قاچاق کالا از مزایای این طرح است و در حال حاضر تردد براساس پیمایش در آزاد راههای تهران - ساوه، کرج -قزوین و بخشی از قزوین- زنجان در حال اجرا است.

کد خبر: ۱۴۹٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha