۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
 ۲۵ درصد از استارت‌آپ‌ها در سال اول فعالیت خود با شکست مواجه می‌شوند
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی:

۲۵ درصد از استارت‌آپ‌ها در سال اول فعالیت خود با شکست مواجه می‌شوند

زنجان-مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی از وجود ۲۰۰ شتاب‌دهنده در کشور خبر داد و گفت: ۲۵ درصد از استارت‌آپ‌ها در سال اول و ۷۵ درصد از کسب و کارها در دهه اول فعالیت خود با شکست مواجه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، مصطفی بغدادی صبح چهارشنبه در آیین افتتاحیه بوت‌کمپ،گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی با مصوبه سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه قانون دانش‌بنیان به منظور کمک به تجاری‌سازی نوآوری و اختراعات و نیز شکوفاسازی و کاربردی کردن دانش فنی از طریق ارائه کمک و تسهیلات صندوقی تحت عنوان صندوق نوآوری و شکوفایی تاسیس شد،اظهار کرد: با ماموریت تامین مالی اکوسیستم فناوری و نوآوری در کشور فعالیت دارد.

مدیرتوسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی به برگزاری رویدادهای پیوند و دوشنبه‌های استارت‌آپی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۱۳ رویداد پیوند به منظور کمک به شتاب‌دهنده‌ها برای داشتن ورودی‌های مناسب با حضور ۱۰۰ شتاب‌دهنده و ۱۰۸ تیم در صندوق نوآوری برگزار شد.

بغدادی تاکید کرد: همچنین ۳۸ رویداد دوشنبه‌های استارتاپی برپا و مبلغ ۵۲ میلیارد تومان جذب اولیه برای تیم‌های استارت‌آپی صورت گرفت.

وی افزود: همچنین بیش از ۲۰۰ شتاب‌دهنده در کل کشور داریم که از این تعداد ۱۵۰ شرکت تحت عنوان دانش‌بنیان فعالیت دارند.

مدیرتوسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: این فعالیت‌ها فقط یک رویداد نیست و هر کدام یک فرآیند است و آماده‌سازی تیم‌ها در قالب فراخوان و برگزاری کارگاه آموزشی و جلسات آنلاین و حضوری در راستای ارتباط با سرمایه‌گذار به‌ صورت استاندارد و جذب سرمایه صورت می‌گیرد.

بغدادی به حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های غیردانش‌بنیان اشاره کرد و یاد آورشد: این حمایت شامل دانش‌بنیان شدن شرکت، ارتقای سطح فناوری، مرحله تولید، تحقیق و توسعه، خدمات صندوق‌های پژوهش و فناوری تسهیلات، ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری، استقرار در شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان و حضور در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی، پیوند و تبادل فناوری است‌.

وی گفت: ۲۵ درصد از استارت‌آپ‌ها در سال اول و ۷۵ درصد از کسب و کارها در دهه اول فعالیت خود با شکست مواجه می‌شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha