۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
بسته حمایتی از کارفرمایان تا ۱۰ روز آینده ابلاغ می‌شود
معاون روابط کار وزارت تعاون:

بسته حمایتی از کارفرمایان تا ۱۰ روز آینده ابلاغ می‌شود

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته حمایتی شامل بیمه تامین اجتماعی، مالیات و سایر موارد از کارگاه و کارفرمایان تا ۱۰ روز آینده یعنی تا پایان اردیبهشت‌ماه ابلاغ می‌شود.

به گزارش بازار، «علی حسین رعیتی فرد» روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: این بسته با هماهنگی دولت و وزارت صمت در مرحله نهایی است و فردا در کمیسیون اقتصادی دولت نهایی می‌شود.

وی افزود: در این بسته وظایف بانک‌ها و نهادها در حمایت از بنگاه‌ها و واحدهای کوچک و متوسط مشخص شده تا موانع تولید رفع شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش ۵٧.۴ درصدی افزایش دستمزد کارگران گفت: عده‌ای این درصد را بزرگ‌نمایی می‌کنند، درحالی‌که حقوق کارگران نسبت به سال گذشته تنها یک میلیون و ۵۶٠ هزار تومان افزایش یافته است؛ همچنین کارفرمایان همراهی کردند.

رعیتی فرد با بیان اینکه مصوبه دستمزد ١۴٠١ کارگران لازم‌الاجراست گفت: این مصوبه از فروردین‌ماه قابل اجرا بود، درصورتی‌که کارفرمایان و یا کارگاه‌ها تخلف کنند کارگران در صورتی که حقوق و مزایای قانونی دریافت نکردند، می‌توانند به ادارات کار مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

وی بیان داشت: رصد بازار کار را دنبال کرده‌ایم و تعدیل نیرویی انجام نشده است و طبق آمارها تعدیل نیروی کار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

رعیتی فرد خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها شکایت کارگران امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد و دریافت بیمه بیکاری ۲۸ درصد کاهش یافته است.

به گفته معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بعضی از کارفرمایان نبود مواد اولی و سایر مشکلات کارگاه‌ها را به افزایش دستمزد کارگران بهانه کرده‌اند

کد خبر: ۱۴۹٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha