۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
پیگیری برای راه‌اندازی منطقه آزاد مشترک ایران و عراق| منطقه آزاد اروند ظرفیت گردشگری سلامت دارد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:

پیگیری برای راه‌اندازی منطقه آزاد مشترک ایران و عراق| منطقه آزاد اروند ظرفیت گردشگری سلامت دارد

آبادان- اسکندری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در صورت راه‌اندازی منطقه آزاد مشترک بین ایران و عراق، با توجه به توافقات انجام شده بین اتحادیه کشورهای عرب می‌توانیم به بازارهای منطقه نفوذ کنیم.

محمدرضا اسکندری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از دبیر شورای عالی مناطق آزاد درخواست کردیم مرز شلمچه به عنوان منطقه آزاد مشترک بین ایران و عراق مشخص شود.

وی با بیان اینکه در صورت تشکیل منطقه آزاد ایران و عراق مشکلات مرز شلمچه برطرف می‌شود، افزود: اگر این امر محقق شود با توجه به توافقات انجام شده بین اتحادیه کشورهای عرب می‌توانیم به بازارهای منطقه نفوذ کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه با اشاره به کالای همراه مسافر، توضیح داد: برای تسهیل و راه اندازی واردات کالای مسافر با پلیس کل کشور نشست داشتیم و مقرر شد گمرک جمهوری اسلامی در گیت‌های خروجی منطقه آزاد اروند مستقر شود به همین دلیل واردات در این منطقه قاچاق محسوب نمی‌شود.

اسکندری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری سلامت، عنوان کرد: با توجه به تردد گردشگران کشورهای همسایه از مرزهای زمینی و دریایی باید زیرساخت‌های درمانی در منطقه آزاد اروند فراهم شود و از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha