۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
رونق صنعت گردشگری همدان در گرو احیای فرودگاه | تک پروازی اعتماد مردم همدان را سلب کرده است
بازار گزارش می‌دهد؛

رونق صنعت گردشگری همدان در گرو احیای فرودگاه | تک پروازی اعتماد مردم همدان را سلب کرده است

همدان – در حالی رونق صنعت گردشگری استان همدان به فعال بودن فرودگاه بین المللی این استان گره خورده که عادت تک پروازی باعث سلب اعتماد مردم همدان شده و ظرفیت های فرودگاه هرز می رود.

بازار؛ گروه استان‌ها: در حالی حمل و نقل از ارکان اصلی صنعت توریسم است و صنعت توریسم به عنوان یکی از مهمترین و پردرآمدترین منابع جهان به شمار می رود که این صنعت به دلیل مسال مختلف طی سال های گذشته در همدان مهجور مانده است.

ناگفته پیداست که گردشگری با جا به جایی و حرکت از مبدا و محل زندگی دایمی افراد به نقاط دور دست تحقق پیدا می کند و توسعه و گسترش صنعت توریسم منوط به توسعه امکانات حمل و نقل است.

در بسیاری از استان های کشور حمل و نقل هوایی با ایجاد امکانات دسترسی آسان و راحت، سریع و ایمن به نقاط مختلف سهم زیادی از جا به جایی گردشگران را به خود اختصاص داده است اما در همدان اینگونه نیست و فرودگاه آن چندان رونقی ندارد.

گفتگو با صاحب نظران در این خصوص گویای آن است که اگر به ظرفیت های فرودگاه بی توجهی شود نمی توان به اهداف ترسیم شده در مسیر توسعه گردشگری دست یافت کمااینکه رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت گردشگری همدان در نوروز امسال مواردی را مطرح کرده است.

وضعیت گردشگری و مسافران در نوروز ۱۴۰۱ برای همدان آنگونه که انتظار می رفت مطلوب نبود

شهرام شیروانی در گفتگو با خبرنگار بازار با عنوان اینکه وضعیت گردشگری و مسافران در نوروز ۱۴۰۱ برای همدان آنگونه که انتظار می رفت مطلوب نبود، اضافه کرد: با بازگشایی غار علیصدر که با پیگیری‌های استاندار همدان انجام شد سرجمع شرایط خوبی ازلحاظ گردشگری در استان همدان به وجود آمد.

شیروانی ادامه داد: هرچند خیلی دیر بود و تجهیزات گردشگری نوروزی امسال هم کمتر بود ولی با بازگشایی غار علیصدر اتفاق مبارکی در بحث گردشگری استان همدان رقم خورد و مشکلات سال گذشته و دوران شیوع ویروس کرونا تکرار نشد.

رونق صنعت گردشگری همدان در گرو احیای فرودگاه | تک پروازی اعتماد مردم همدان را سلب کرده است

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان همدان با عنوان اینکه تجهیزات گردشگری اواخر سال گذشته درگیر هزینه حامل‌های انرژی بودند، اضافه کرد: این حامل‌های انرژی مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورد و به‌نوعی جزء گرفتاری‌های روز صنعت گردشگری شده بود که تلاش شد تا بخشی از مشکلات باهمت نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی حل‌وفصل شود.

وی بابیان اینکه با انجام مذاکرات موضوع گاز حل شد ولی همچنان موضوع آب که مسئله بحرانی امروز است به قوت خود باقی ماند که می‌بایست در این رابطه تمهیداتی اندیشیده شود، اضافه کرد: البته بخشی از مشکل بحران آب در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان و بخش دیگری از آن در مدیریت کلان کشور به بحث و گفتگو گذاشته‌شده است.

اگر فرودگاه همدان فعال‌شده و پروازها مرتب انجام شود طبیعتاً این موضوع چه در بعد پروازهای داخلی و چه درزمینهٔ پروازهای خارجی به صنعت گردشگری استان همدان کمک می‌کند

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان همدان با اظهار اینکه فعال بودن فرودگاه همدان همانند بحث بازگشایی غار علیصدر در رونق گردشگری بسیار مهم و حیاتی است، اضافه کرد: اگر فرودگاه همدان فعال‌شده و پروازها مرتب انجام شود طبیعتاً این موضوع چه در بعد پروازهای داخلی و چه درزمینهٔ پروازهای خارجی به صنعت گردشگری استان همدان کمک می‌کند.

وی گفت: با راه‌اندازی و فعالیت فرودگاه و باندهای پرواز در استان همدان شرایط گردشگری و منافع بخش‌هایی که از مسیر گردشگری منتفع می‌گردند حفظ می‌شود.

شیروانی با عنوان اینکه راه‌اندازی شبکه فرودگاهی و پروازهای استان همدان شرایط گردشگری استان را سروسامان می‌دهد، اضافه کرد: رونق مسیر پروازی فرودگاه همدان وضعیت صنعت گردشگری استان همدان را ارتقاء می‌بخشد.

عادت تک پروازی باعث سلب اعتماد مردم همدان شده است
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان همدان با عنوان اینکه مسیر پروازی همدان ضعیف است، اضافه کرد: بودن یا نبودن پروازها در فرودگاه همدان مغفول واقع‌شده و این عادت تک پروازی باعث سلب اعتماد مردم همدان شده است.

رونق صنعت گردشگری همدان در گرو احیای فرودگاه | تک پروازی اعتماد مردم همدان را سلب کرده است

شیروانی با عنوان اینکه این‌جانب به‌عنوان خادم صنعت گردشگری، همیشه بلاتکلیفم که آیا پروازم طبق برنامه پیش می‌رود با خیر؟ یا اینکه برای برنامه پروازم در روز به خصوص که از پیش برنامه‌ریزی‌شده است چه اتفاقی می‌افتد؟ اضافه کرد: همه این‌ها مشکلات و مصائبی است که در راستای انجام یا عدم انجام پروازها با آن مواجه هستیم.

تسهیل و هموار شدن مسیر پروازهای فرودگاه همدان هم همت مسئولین و هم تمامی کسانیکه دست‌اندرکار امر توسعه گردشگری هستند را نیاز دارد لذا این مهم باید موردبررسی قرار گیرد که با چه راهکاری می‌توان مسیر پروازهای همدان را تسهیل بخشید

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان همدان در تکمیل صحبت قبل خود، اضافه کرد: تسهیل و هموار شدن مسیر پروازهای فرودگاه همدان هم همت مسئولین و هم تمامی کسانیکه دست‌اندرکار امر توسعه گردشگری هستند را نیاز دارد لذا این مهم باید موردبررسی قرار گیرد که با چه راهکاری می‌توان مسیر پروازهای همدان را تسهیل بخشید.

شیروانی با عنوان اینکه در حال پیگیری پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه همدان هستیم، عنوان کرد: این مهم می‌تواند هم هموار کردن مسیر گردشگری سلامت همدان را توسعه بخشد و هم از این طریق مسیر هدایت بیماران را از مبادی مرزی به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی استان همدان با اظهار اینکه چنانچه فرودگاه همدان به همین منوال پیش برود، توسعه‌ای در صنعت گردشگری نصیب استان همدان نمی‌شود، اضافه کرد: بررسی آمار استان‌های هم‌جوار ازجمله کرمانشاه که روزانه چندین پرواز بین‌المللی به چندین نقطه را به ثبت می‌رسانند حاکی از آن است که رونق و گسترش پروازهای داخلی و خارجی این استان با چه رشدی فوق‌العاده‌ای روبرو است.

وی در تکمیل صحبت قبل خود بابیان اینکه، پروازهای هوایی استان کرمانشاه بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت اشغال دارند، اضافه کرد: حقیقت را نمی‌شود کتمان کرد و واقعاً در این خصوص همدان از اکثر استان‌ها جامانده است و شاید بتوان گفت که اگر طی سال‌های گذشته صنعت گردشگری همدان نتوانسته پر و پای قرصی داشته باشد یکی از دلایل آن عدم فعالیت فرودگاه همدان است.

اگر حمل‌ونقل ریلی در همدان گسترش و رونق پیدا کند تا زمانی که مسافران توسط آقایان در تهران چارتر می‌شود هیچ منفعت و سودی برای همدان به همراه ندارد

شیروانی بابیان اینکه اگر حمل‌ونقل ریلی در همدان گسترش و رونق پیدا کند تا زمانی که مسافران توسط آقایان در تهران چارتر می‌شود هیچ منفعت و سودی برای همدان به همراه ندارد، گفت: حتی در زمان پیک مسافر هم نتوانسته‌ایم در یک کوپه و صندلی خالی قطار مسافری را به‌طرف همدان همراهی کنیم.

رونق صنعت گردشگری همدان در گرو احیای فرودگاه | تک پروازی اعتماد مردم همدان را سلب کرده است

رئیس کمیسیون گردشگری استان همدان عنوان کرد: در بحث حمل‌ونقل ریلی حداقل یک بخش را باید برای همدان آزاد نگاه‌داریم یا اینکه شبکه ریلی استان همدان را فعال کنیم تا مسافران توسط آژانس داران در تهران چارتر نشوند و مسافران مسیر را کامل به‌طرف همدان طی کنند.

پرواضح است که دفاتر خدمات مسافرتی نقش بسیار مهمی در پایداری و توسعه صنعت گردشگری در استان همدان دارند اما در این راستا خط ریلی همدان هم ظرفیت بسیار بالایی در رونق و جذب گردشگر برای استان دارد بااین‌حال متأسفانه توسعه شبکه‌های حمل‌ونقلی در استان همدان از گذشته تا به امروز مورد غفلت واقع‌شده و گویا مسئولین امر نمی‌خواهند این مشکل یک‌بار برای همیشه فیصله پیدا کند.

بی‌شک گسترش و رونق شبکه‌های حمل‌ونقلی در استان همدان مخصوصاً شبکه ریلی و پروازها در فرودگاه همدان می‌تواند در ارتقاء صنعت گردشگری استان همدان بسیار کمک‌کننده و یاری‌رسان باشد چراکه هرچه مسیر رفت‌وبرگشت مسافر با شبکه‌های پیشرفته حمل‌ونقلی صورت پذیرد این کوتاه کردن مسیر مسافران و گردشگران بسیاری به استان همدان جذب می‌کند.

کد خبر: ۱۴۹٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha