۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
قانون جدید در عمان برای جذب سرمایه گذاری  

قانون جدید در عمان برای جذب سرمایه گذاری  

عمان قرار است قانون جدید خود را برای جذب سرمایه گذاری خارجی را از روز پنجشنبه (۲ ژانویه) به اجرا درآورد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از عربین بیزینس، عمان قرار است قانون جدید خود را برای جذب سرمایه گذاری خارجی را از روز پنجشنبه (۲ ژانویه) به اجرا درآورد که این قانون در مورد مهاجران به عمان و اتباع خارجی ای است که به دنبال سرمایه گذاری در کشور هستند. این قانون  به گونه ای طراحی شده است که می تواند یک فضای جذاب برای سرمایه گذاری را در مکانی بسیار رقابتی در بازار فراهم کند.

ابراهیم بن سعید المماری، مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه گذاری وزارت تجارت و صنعت عمان، گفت:  «مفاد قانون جدید سرمایه گذاری خارجی برای هر شخص حقیقی یا حقوقی غیر عمانی که اقدام به اجرای یک پروژه سرمایه گذاری می کند، اعمال می شود. در واقع سرمایه گذاران اعم از عمانی یا خارجی می توانند طبق قوانین و مقرراتی که در این زمینه توسط دولت کشورعمان تعیین شده است با کسب صلاحیت اقدام به سرمایه گذاری در عمان کنند.»

براساس گزارش منتشرشده از آژانس خبری عمان، به افرادی که سرمایه گذاری در عمان را انتخاب می کنند امتیازات و ضمانت نامه هایی اعطا می شود.

المماری در ادامه افزود قانون سرمایه گذاری در خارج از کشور اجازه می دهد تا سرمایه گذار در حیطه ی فعالیت های مجاز، شرکتی تأسیس کند و کل سرمایه شرکت را در اختیار داشته باشد. هیچ محدودیتی از سرمایه برای شرکتهای مستقر در این قانون وجود ندارد، مشروط بر اینکه سرمایه گذار خارجی به برنامه زمانی ارائه شده از سوی وی برای اجرای پروژه خود پایبند باشد و مطابق با تحقیقات امکان سنجی اقتصادی تصویب شود.

وی اظهار داشت که قوانین سرمایه گذاری نقش مهمی در جذب سرمایه گذاری های خارجی دارند. این موضوع به گردش سرمایه برای تأسیس شرکت ها در راستای جذب پروژه های عظیم اقتصادی کمک می کند.

المماری تاکید کرد که این موضوع سطح کارآیی شرکت های عامل را افزایش داده و به انتقال تخصص اقتصادی و فناوریهای نوین سرمایه گذاری کمک می کند و منجربه تنوع اقتصادی می شود.

شایان ذکر است که بدون دادن مجوز از سوی وزارت تجارت عمان، هیچ گونه تغییرات اساسی در پروژه سرمایه گذاری قابل قبول نیست.

کد خبر: ۱٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha