۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
سهم اکو در اقتصاد گردشگری جهانی فقط ۷ درصد است
وزیر میراث فرهنگی:

سهم اکو در اقتصاد گردشگری جهانی فقط ۷ درصد است

ساری- وزیر میراث فرهنگی با اشاره به سهم پایین و هفت درصدی کشورهای عضو اکو از اقتصاد گردشگری جهان گفت: این سهم در سبد اقتصادی باید رشد یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، عزت الله ضرغامی ظهر سه شنبه در افتتاحیه رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ با بیان اینکه سهم کشورهای عضو اکو از اقتصاد گردشگری هفت درصد است، بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش این سهم تاکید کرد و گفت: اکو از نظر ظرفیت های اکوتوریسم قابلیت های زیادی دارد.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی سفرهای هوایی به اکو پیگیری های لازم را انجام می دهیم، گفت: با کمک دولت و بخش خصوصی نسبت به راه اندازی این سفرها اقدام می شود.

وزیر میراث فرهنگی راه اندازی گردشگری زمینی بین کشورهای اکو را لازم دانست و گفت: به دلیل همسایگی کشورهای عضو اکو، راه اندازی گردشگری زمینی سبب توسعه گردشگری سایر بخش ها می شود.

وی با تاکید براینکه بشر گردشگری را توسعه می دهد، تصریح کرد: در دنیای سایبری کنونی که با اینترنت اشیاء روبرو هستیم و دنیا درحال کاهش روزهای کاری است، گردشگری به عنوان جدی ترین سبک زندگی حفظ می شود.

ضرغامی با عنوان اینکه گردشگری در حوزه اقتصادی به شدت رو به افزایش است، افزود: مازندران الگو و نمونه ای کوچک از ایران بزرگ است که جاذبه های زیادی دارد و سه اثر آن ثبت جهانی شده است.

وی وجود باغ ها، راه آهن سراسری، Hثار ناملموس معنوی را از ویژگی های گردشگری مازندران برشمرد.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha