۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
مخالف افزایش دستمزد کارگران نیستیم، بلکه نگران بحران بیکاری هستیم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مخالف افزایش دستمزد کارگران نیستیم، بلکه نگران بحران بیکاری هستیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: ما مخالف افزایش حقوق کارگران براساس مصوبات شورای عالی کار نیستیم، آنچه ما را نگران کرد و بیان شد در ارتباط با نگرانی از بحران بیکاری در واحدهای کوچک و متوسط است.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز(سه شنبه ۲۰ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: اقدامات اخیر دولت در خصوص مباحث مرتبط با اصلاح ساختار اقتصادی از مهمترین تصمیماتی است که در برهه کنونی در سیاست های اقتصادی کشور در حال پیگیری است ضمن تقدیر و تشکر و اعلام حمایت مجلس و همه کسانی که به عنوان دلسوزان نظام هستند براساس فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند دولت را حمایت کنید، ما امروز اعلام می کنیم ظرفیت مجلس، ظرفیت کمیسیون اقتصادی مجلس در خدمت حمایت از دولت برای موفقیت در عرصه اصلاح ساختارهای اقتصادی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار داشت: یکی از این موضوعات، موضوع مرتبط با تصمیم برای کالاهای اساسی در کشور، آنچه که اتفاق افتاده در روزهای اخیر نیازمند تصمیماتی است که رئیس جمهور حتما باید مدنظر قرار دهد. نکته اول در ارتباط با این موضوع در حوزه اصلاح ساختار در بخش کالای اساسی طبیعتا این موضوع در ارتباط با سایر موارد اصلاح ساختاری در کشور مدنظر قرار گیرد یعنی مجموعه ای از تصمیمات در کنار هم می تواند آنچه که به عنوان رفاه مردم ایران، برون رفت از شرایط کنونی، شرایطی که ما دراقتصاد کشور بابت وضعیت یارانه ها در بخش های متخلف داریم اتفاق بیافتد.

پور ابراهیمی بیان کرد: نکته دوم در ارتباط با اطلاع رسانی به مردم است، گلایه ما از دولت این است که در برخی امور که قرار است تصمیم گیری شود با مردم گفتمان نمی کنند، صحبت های اخیر که رئیس جمهور و وزرا مطرح کردند فرصت مناسبی بود که در زمان قبل از پایان سال یا ابتدای سال صحبت می شد که همکاری مردم در حوزه این اصلاح های ساختاری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: موضوع بحث بعدی در ارتباط با فضای تصمیم گیری در مجموعه فعالیت های اقتصادی است که نیازمند زیر ساخت ها برای اجرا است. پایگاه جامع رفاه ایرانیان برای تصمیمات مرتبط با این موضوع اصلی ترین نیازمندی برای اطلاعات است. زیرساخت های مربوط به حوزه بانک مرکزی هم از این حوزه خارج نیست لذا انتظار ما از دولت این است که با این رویکرد مسیر حرکت را دنبال کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ضمن تبریک روز کارگر بیان می کنم ما مخالف افزایش حقوق کارگران براساس مصوبات شورای عالی کار نیستیم، آنچه ما را نگران کرد و بیان شد در ارتباط با نگرانی از بحران بیکاری در واحد های کوچک و متوسط است. گزارشی که ما در ارتباط با این موضوع این است که به دلیل شرایط خاصی که در بنگاه های کوچک زیر ۱۰ نفر یا بنگاه های متوسط وجود دارد امکان تعدیل نیروهای انسان وجود داشته باشد و این نگرانی ما از بابت خود کارگران است برای شرایطی که ایجاد شده است این امکان باید در شورای عالی کار فراهم شود که به کارگران کمک کنیم برای اینکه از کار بیکار نشوند. لذا ما مخالف افزایش حقوق بر اساس مصوبات شورای عالی کار نیستیم نگران بحران بیکاری در واحد های کوچک و واحدهای متوسطی هستیم که به دلایل متخلف به تعدیل نیروی ها انسانی اقدام کردند که قطعا در این خصوص این نگرانی باید پیگیری شود.

وی ضمن تبریک هفته معلم بیان کرد: از رئیس جمهور و وزیر کشور بابت انتخاب استاندار بسیجی، جانباز و رزمنده دوران مقدس تشکر می کنم، دکتر محمد مهدی فداکار که از رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود امروز به عنوان استاندار کرمان انتخاب شده است اعلام آمادگی کرده ایم و امروز هم اعلام می کنم که ظرفیت مجمع نمایندگان، مجلس و کمیسیون اقتصادی در کنار این استاندار پرتلاش خواهد بود که بتواند با اولویت های حل مشکلات مردم در عرصه های مختلف اقدامات لازم را انجام دهد.

پورابراهیمی ادامه داد: از رئیس جمهور دعوت می کنم برنامه حضورشان در استان کرمان را مشخص کند و با تسریع در حضورشان در این استان مردم مشتاق استان کرمان که به رئیس جمهور مکتبی و انقلاب علاقه مند هستند را شاد کند ما آماده هستیم در استان کرمان پذیرای هیات دولت برای انجام اقدامات مهمی که در طی سال های اخیر انجام شده باشیم. آقای ساداتی نژاد جلسات متعددی با شما برگزار کرده ایم از شما تقدیر و تشکر می کنم با وزیر کشور هم جلساتی داشتیم قرار بود مصوبات سرمازدگی محصولات کشاورزی از طریق تصمیم گیری در هیات وزیران به ابلاغ مصوبات دولت برای حل مشکلات کشاورزان استان کرمان تبدیل شود، در استان کرمان در بخش محصولات پسته حدود ۱۳هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی امسال بود این وضعیت قابل استمرار نیست. آقای رئیس جمهور از شما درخواست می کنم هرچه سریعتر به موضوع سیاست ها و اقدامات جبرانی در خصوص کشاورزان شمال استان کرمان که به واسطه سرمازدگی دچار مشکل شده اند اقدام کنید و مشکلات مربوط به آنها در زمینه پرداخت بیمه محصولات کشاورزی، استمهال وام آنها و موضوعات دیگر حمایت شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: وضعیت آب شرب مردم کرمان موضوع دیگر است، وزیر نیرو و وزیر صمت با توجه به جلسات مستمری که برگزار کردیم خوشبختانه توافقات خوبی انجام شده که هر چه سریعتر هم از محل منابع دولت و هم محل منابع بخش خصوصی آب شرب شهر کرمان هر چه سریعتر عملیاتی شود در خواست ما از وزرا و استاندار جدید این است که هر چه سریعتر این موضوع مهم را عملیاتی کند تا مردم کرمان به آب شرب خلیج فارس دسترسی داشته باشند.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha