۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کنترل بیولوژیک تنها راه مقابله با سموم بی کیفیت
یک تولید کننده کود کشاورزی خبرداد؛

کنترل بیولوژیک تنها راه مقابله با سموم بی کیفیت

گرگان- فیروزی، تولید کننده کود کشاورزی گفت: تنها راه مقابله با سموم بی کیفیت و دارای آسیب استفاده از روش های بیولوژیک است که هزینه کمتر و درآمد بیشتری برای کشاورز دارد.

امیر حسین فیروزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کنترل بیولوژیک یکی از راه های موثر برای مبارزه با آفت کش ها است و شاید یکی از دلایلی که کشاورز رغبتی برای استفاده از این روش ندارد این است که گمان می کند این روش هزینه های بسیاری دارد و یک کار لوکس به شمار می رود.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت های سموم کشاورزی و کاهش کیفیت، کنترل بیولوژیک بهترین روش برای مقابله با آفت مزارع است، تصریح کرد: این روش علاوه بر اینکه هزینه کمتری برای کشاورز دارد خسارت ناشی از سموم شیمیایی را ندارد بنابراین کشاورز می تواند یک محصول ارگانیک و سالم را به جامعه تحویل دهد.

فیروزی با بیان اینکه بسیاری تصور می کنند محصول ارگانیک یک محصول کرم خورد و خراب است، گفت: این تصور رایج بسیار اشتباه است و امروزه با پیشرفت علم روش های بیولوژیکی وجود دارد که کمک می کند تا محصولات کشاورزی بدون استفاده از سموم و با کیفیت خوب تولید شوند.

تولید کننده کود کشاورزی با تاکید بر اینکه برای ترویج این مسئله دولت باید فرهنگ سازی کنند، خاطرنشان کرد: به عنوان یک فعال محیط زیست سال گذشته بدون کوچکترین چشم داشتی چندین بار کلاس های کنترل بیولوژیک برای کشاورزان برگزار کردم و آموزش های لازم را در این زمینه به آنها داده شد.

وی ادامه داد: برای گسترش این موضوع دولت باید نسبت به ایجاد بازارچه های محصولات ارگانیک اقدام کند ضمن اینکه کشاورزان را برای استفاده از روش مبارزات بیلوژیک با آفت مزارع ترغیت کند.

فیروزی گفت: موادی در کنترل بیولوژیک وجود دارد که خسارت زا نیست و محصول ارگانیک و کاملا سالم به بهره برداری می رسد.

این فعال محیط زیست خاطرنشان کرد: همه از آسیب های ناشی از سموم شیمیایی گلایه دارند، اما دولت به دنبال این نیست که یک جایگزین مناسب به کشاورز معرفی کند.

وی در خاتمه یادآور شد: اگر بتوانیم با فرهنگ سازی و افزایش آگاهی به کشاورزان روش های کنترل بیولوژیک را در جامعه گسترش دهیم، کشاورز با هزینه کمتر درآمد بیشتری خواهد داشت.

کد خبر: ۱۴۹٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha