۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
تصمیم اینستاگرام و فیسبوک برای راه اندازی طرح آزمایشی عرضه NFT ها
زاکربرگ خبر داد؛

تصمیم اینستاگرام و فیسبوک برای راه اندازی طرح آزمایشی عرضه NFT ها

مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت متا و مالک شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام طی سخنانی اعلام کرد که متا آزمایش پشتیبانی از NFT در اینستاگرام را در آینده نزدیک آغاز خواهد کرد.

به گزارش بازار، مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت متا و مالک شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام طی سخنانی اعلام کرد که متا آزمایش پشتیبانی از NFT در اینستاگرام را در آینده نزدیک آغاز خواهد کرد.

مدیر عامل متا روز دوشنبه ویدئویی را به اشتراک گذاشت که تأیید می‌کند این شرکت در آستانه آغاز آزمایش طرح پشتیبانی از مجموعه‌های دیجیتال در قالب توکن های NFT در تمامی پلتفرم های زیر مجموعه خود است.

زاکربرگ در مصاحبه‌ای با تام بیلیو، از کارشناسان حوزه NFT و Web۳، گفت که متا آزمایش راه اندازی NFT‌ها در اینستاگرام را با همکاری تعدادی منتخب از سازندگان و کلکسیونرهای آمریکایی آغاز خواهد کرد.

وی گفت: ما آزمایش فروش کلکسیون های دیجیتال در اینستاگرام را آغاز کرده ایم تا سازندگان و مجموعه داران بتوانند NFT های خود را به نمایش بگذارند. زاکربرگ همچنین تاکید کرد که متا این هفته آزمایش این قابلیت جدید را در اینستاگرام آغاز خواهد کرد؛ طرحی که قرار است با عملکردی مشابه، در آینده نزدیک در فیسبوک نیز راه اندازی شود.

اگرچه زاکربرگ در مورد جزئیات این طرح جدید توضیح بیشتری نداد، اما تاکید کرد که به نظر وی، NFT‌ها شما را قادر خواهند ساخت تا «درباره خودتان چیزی بگویید». او همچنین خاطرنشان کرد که متا بررسی افزودن قابلیت NFT‌های واقعیت افزوده به استوری‌های اینستاگرام از طریق پلتفرم واقعیت افزوده اختصاصی این شبکه اجتماعی یعنی Spark AR را در دستور کار خود دارد.

به گفته زاکربرگ، متا در ابتدا از NFT ها در اتریوم و بلاکچین «پلی گان» پشتیبانی خواهد کرد و سپس عرضه آنها را در بلاکچین سولانا نیز گسترش خواهد داد.

علاوه بر پست زاکربرگ، آدام موسری، رئیس اینستاگرام نیز امروز با انتشار ویدیویی در صفحه شخصی توییتر خود، سخنان زاکربرگ را تایید کرد.

زاکربرگ قبلاً برنامه‌های متا برای پشتیبانی از NFT‌ها را در ماه مارس بدون ارائه نکات چندان خاصی در مورد نحوه برنامه‌ریزی برای ورود به این صنعت به اشتراک گذاشته بود. از آنجایی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ و اپلیکیشن‌های فناوری مانند توییتر، یوتیوب و ردیت برنامه های خود را برای ورود به صنعت بلاکچین اعلام کرده اند، علاقه‌مندان به NFT به طور فزاینده‌ای حدس می‌زنند که متا می‌تواند به مرکز اصلی کلکسیون‌های دیجیتال تبدیل شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha