۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
 استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای تولید محصولات کشاورزی سالم
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای تولید محصولات کشاورزی سالم

تبریز- فتحی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان موفق برای تولید محصولات سالم و ارتقای استانداردهای محصولات کشاورزی استفاده کنیم.

اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری به نام سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، ضرورت دارد از ظرفیت‌های سرشار شرکت های دانش بنیان دارای کارنامه موفق در راستای تولید محصولات کشاورزی سالم بهره گیری شود.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیانی در کشور فعالیت دارند که ادعای تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و کمیت بالا را دارند و محصولات مزارع را بیمه و تضمین می‌کنند پس ضرورت دارد در جهت علمی کردن فرایند تولید و تسهیل عقد قرارداد بین کشاورز و شرکت‌های دانش بنیان اقدام شود.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم نظارت بر فرایند تولید از مبدا گفت: برای هرکدام از محصولات کشاورزی باید دستورالعمل و فرایند تولید بومی سازی شده تدوین و جهت اجرا به کارشناسان و مسئولان فنی واحدهای تولید کننده ابلاغ شود.

وی افزود: فرایند کنترلی تولید محصولات کشاورزی سالم نیز باید به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نیز ناظران فنی ابلاغ شود تا اجرای قدم به قدم این فرایند در حین تولید کنترل شود تا شاهد تولید محصولات منطبق با استاندارهای جهانی باشیم.

 استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای تولید محصولات کشاورزی سالم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین با تاکید بر مناسب بودن کیفیت محصولات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی گفت: تغییر استاندارهای برخی کشورهای مقصد صادرات محصولات کشاورزی، ضرورت نظارت دقیق بر استاندارد محصولات کشاورزی را دوچندان کرده است که البته این مقوله به منزله معیوب بودن محصولات کشاورزی داخلی نیست.

فتحی ادامه داد: ۱۰۰ درصد محصولات دیم زارهای آذربایجان شرقی و نیز غالب محصولات باغی شاخص استان آذربایجان شرقی محصولات سالم هستند.

وی در پایان با تاکید بر مسئولیت سنگین جهاد کشاورزی در تأمین امنیت غذایی در استان تصریح کرد: امکان تولید محصولات صد درصد ارگانیک در هیچ جای دنیا وجود ندارد اما ضرورت دارد تا تولیدکنندگان را در جهت تولید محصولات کشاورزی سالم، نسبت به استانداردهای داخلی و خارجی توجیه و در راستای کاهش استفاده از سموم و آفت کش‌ها قدم برداریم.

کد خبر: ۱۴۹٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha