۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
امضای تفاهم نامه همکاری صداوسیما و مناطق آزاد
با هدف معرفی ظرفیت‌های اقتصادی صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری صداوسیما و مناطق آزاد

تفاهم نامه همکاری صداوسیما و مناطق آزاد امروز با حضور رئیس صداوسیما و دبیر شورای عالی مناطق آزاد به امضا رسید.

به گزارش بازار، پیمان جبلی رئیس صداوسیما امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با مناطق آزاد به تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها اشاره کرد و گفت:مناطق آزاد می‌تواند در تولید فاخر برای معرفی ظرفیت‌ها و تثبیت امکانات فعال باشد.

وی افزود:پیشنهاد من این است مناطق آزاد با امکانات و مجموعه‌های در اختیار متولی ساخت یک سریال نمایشی جذاب با هدف معرفی ظرفیت‌ها باشد.

رئیس صداوسیما تاکید کرد:ما آمادگی همکاری در تولید فیلمنامه را داریم. برخی از دستگاه‌ها این فعالیت را انجام می‌دهند و نتایج خوبی هم گرفته اند. ما این پیشنهاد را به رئیس جمهور هم داده ایم که دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها هر کدام متناسب با ماموریت هایشان در سال متولی ساخت یک سریال یا فیلم سینمایی شود.

سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر اینکه زمینه‌های همکاری زیادی بین صداوسیما و دبیرخانه برای هم افزایی وجود دارد گفت: زمینه‌های همکاری در تفاهم نامه درج شده است.

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد ظرفیت اقتصادی هر کشوری هست‌ گفت:۷۵ درصد تجارت چین در مناطق آزاد انجام می‌شود و کشورهای منطقه رشد و توسعه خوبی از مناطق آزاد داشته اند

وی با گلایه از قوانین خلق الساعه گفت: بسیاری از کارکرد مناطق آزاد اطلاع ندارندو بعضا قوانین خلق الساعه مشکلات زیادی را متوجه مناطق آزاد می‌کند و به فعالان اقتصادی آسیب وارد می‌کند.

محمد تاکید کرد:مناطق آزاد خارج از قلمرو گمرکی کشورها و خارج از قوانین و مقررات متداول کشورهاست، اما دیدگاه بسیاری بر این است که مناطق آزاد باید مشابه سرزمین اصلی اداره شود.

وی کارکرد مناطق آزاد تبیین قوانین منطقه و در سطح دوم آشنایی مردم و فعالان اقتصادی از موضوعات مهم در تفاهم نامه با صداوسیما عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ۸ منطقه آزاد داشتیم و ۷ منطقه اضافه شده است تاکید کرد:ظرفیت‌های بسیاری داریم و دیپلماسی اقتصادی و مناطق آزاد مشترک با کشورهای همسایه را در دست داریم. امیدواریم با این تفاهم نامه در معرفی ظرفیت‌ها ابتدا در کیش و بعد به طور سراسری به هدف مطلوب دست پیدا کنیم و ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاران هم از ظرفیت‌ها مطلع شوند.

کد خبر: ۱۴۹٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha