۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
تکمیل ۹۵ درصدی داده‌های سامانه جامع رفاه ایرانیان

تکمیل ۹۵ درصدی داده‌های سامانه جامع رفاه ایرانیان

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون گفت: دستگاه‌های اجرایی بعد از مصوبه قانونی مجلس شورای اسلامی همکاری خوبی با پایگاه رفاه ایرانیان انجام می‌دهند و هم اکنون بیش از ۹۵ درصد نهایی شده است.

به گزارش بازار، «داریوش ابوحمزه»، با تشریح آخرین وضعیت سامانه رفاه ایرانیان، افزود: پایگاه اطلاع‌رسانی رفاه ایرانیان که تحت عنوان سامانه رفاه ایرانیان شناخته می‌شود، حدود ۷ سال قبل آغاز به کار کرد و سعی شد اطلاعات ایرانیان بر مبنای کد ملی و برخی از داده‌های کاربردی در این سامانه تجمیع شود.

وی اظهار داشت: هدف از جمع‌آوری اطلاعات مردم در این سامانه، ایجاد تصویری از تمکن مالی ایرانیان بود تا در زمان اعمال سیاست‌های مرتبط با یارانه بتوان از اطلاعات این سامانه استفاده کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تا پیش از قانونمند شدن ثبت اطلاعات دستگاه‌ها همکاری با سامانه به صورت اختیاری بود، گفت: با همکاری نمایندگان مجلس در قانون برنامه بودجه همه دستگاه‌هایی که مشمول ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه بودند، مکلف شدند همکاری کنند تا داده‌های پایگاه تکمیل‌تر شود.

وی افزود: بیش از ۵ میلیون نفر که در سه دهک پایین جامعه هستند، از طریق پایگاه رفاه ایرانیان شناسایی شده و به سازمان بیمه سلامت معرفی شدند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع عملکرد پایگاه‌های اطلاعاتی را منوط به تکمیل آن دانست و اظهار داشت: پایگاه اطلاعاتی به صورت مستمر به روزرسانی شده و در وزارت مردم برای تحقق عدالت محوری دولت سیزدهم از آن استفاده می‌کنیم.

ابوحمزه تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی بعد از مصوبه قانونی مجلس شورای اسلامی همکاری خوبی با پایگاه انجام می‌دهند و هم اکنون بیش از ۹۵ درصد نهایی شده است.

کد خبر: ۱۴۹٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha