۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
میزان خوداظهاری مالیاتی در ایلام افزایش یافت
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام:

میزان خوداظهاری مالیاتی در ایلام افزایش یافت

ایلام - مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام از افزایش مشارکت مردم استان ایلام در تحقق برنامه های مالیاتی با افزایش خوداظهاری مودیان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی امور مالیاتی ایلام، عزیزالله عباس پور با بیان اینکه تعداد اظهارنامه های مالیاتی که از طرف مودیان ارائه شده، در سال ۹۸ نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است، افزود: تعداد اظهارنامه های ارائه شده از طرف مودیان مالیاتی استان مربوط به عملکرد سال ۹۶، ۲۲ هزار و ۷۴۹ مورد بوده که در عملکرد ۹۷ این میزان به ۲۶ هزار و ۳۹۲ مورد افزایش یافته است.

وی از مردم استان خواست در سال جاری نیز با انجام تکالیف مالیاتی از جمله ارائه اظهارنامه عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده در زمانهای مقرر از طریق سامانه های مالیاتی، بیش از پیش با سازمان امور مالیاتی همکاری داشته باشند و از مزایا و تسهیلات ارائه الکترونیکی به موقع اظهارنامه بهره مند شوند.

عباس پور یکی از مهمترین اهداف قانون مالیاتهای مستقیم را اعتمادآفرینی، جلب مشارکت مودیان و ارتقای فرهنگ مالیاتی دانست و گفت: خوداظهاری مالیاتی به این معنی است که مودیان مالیاتی خود رأسا عملکرد مالی خود را اظهار و مالیات مربوطه را محاسبه و پرداخت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان، الکترونیکی شدن امور، فرهنگ سازی مالیاتی و تعامل و همکاری اصولی و قانونی مردم با سازمان امور مالیاتی کشور را در این امر موثر دانست و در پایان از مردم و مودیان مالیاتی استان تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر: ۱۴٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha