۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
اتصال همه روستاها به اینترنت؛ تا پایان سال
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

اتصال همه روستاها به اینترنت؛ تا پایان سال

زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس قولی که به روستاییان داده ایم تا پایان سال ۱۴۰۱ یا نیمه اول سال ۱۴۰۲، همه روستاها به شبکه اینترنت متصل می‌شوند.

به گزارش بازار، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که برای پاسخ به سوال نمایندگان در خصوص اینترنت روستاییان به کمیسیون صنایع مجلس آمده بود، تصریح کرد: در شروع کار دولت سیزدهم تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد دسترسی، روستاهای زیر ۲۰ خانوار فاقد به اینترنت یا دسترسی با کیفیت کم بودند که هم اکنون این تعداد به ۵ هزار و ۵۰۰ روستا کاهش یافته است. وزیر ارتباطات با اشاره به این که طی ۹ ماه گذشته تعداد ۲ هزار روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند گفت: ما سعی خواهیم کرد براساس قولی که به روستاییان داده ایم تا پایان سال ۱۴۰۱ یا نیمه اول سال ۱۴۰۲، همه روستاها را به شبکه اینترنت متصل کنیم.

اختصاص یک سوم از سهم درآمدی دولت خود از اپراتورها به توسعه فیبر نوری کسب و کارها
وی همچنین با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای کمک به توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها گفت: دولت هفته پیش تصمیم گرفت یک سوم از سهم درآمدی خود از اپراتورها را برای توسعه فیبر نوری کسب و کارها و منازل تخصیص دهد.

عیسی پور افزود: ما هدف گذاری کردیم که ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور ایجاد کنیم که این کار شروع شده است و تا پایان دولت سیزدهم ان شاء الله قصد رسیدن به این هدف را داریم.
وی همچنین گفت: هم اکنون یک و دو دهم میلیون پورت در کشور به همین منظور راه اندازی شده است، منتهی استفاده کنندگان از آن کمتر هست و این امر نیاز به فرهنگ سازی بیشتر دارد.

شرط وزات ارتباطات برای افزایش تعرفه‌ها از سوی اپراتورها
عیسی زارع پور در خصوص موضوع تعرفه‌های اینترنت نیز گفت: ما به دنبال کیفیت شبکه هستیم، اما چون سرمایه گذاری در این بخش از سوی بخش خصوصی صورت می‌گیرد و آن‌ها برای توسعه نیاز به افزایش تعرفه‌ها را دارند، ما سه شرط برای افزایش تعرفه‌ها برای اپراتورها گذاشته ایم.

وی گفت: در مورد بسته‌های جدید اینترنتی این امر را منوط به افزایش کیفیت کرده ایم و همچنین آن‌ها باید ظرف سه سال آینده سرعت اینترنت را دو برابر کنند و پوشش اینترنت را به صددرصد برسانند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در صورتی که اپراتورها شروط ما را قبول کنند اجازه بسته‌های جدید با تعرفه‌های جدید به گونه‌ای که به مردم فشار وارد نشود، به آن‌ها خواهیم داد.

زارع پور افزود: ما به دنبال افزایش سود اپراتورها نیستیم، بلکه به دنبال افزایش کیفیت و سرعت اینترنت برای مردم هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره تصویربرداری که در اسفندماه سال گذشته انجام شد، گفت: این اقدام برای اولین بار در صورت گرفت و این ماهواره درمدار قرار گرفت و هم اکنون تصاویری را با دقت لازم از جای جای کره زمین و در حال حاضر توانایی ارسال تصاویر با دقت لازم از جای جای کره زمین را داراست.

وی همچنین گفت: این اولین ماهواره صد در صد ایرانی است که عملیاتی شده و در شرایط تحریم توسط جوانان و دانشمندان ایرانی طراحی، ساخته شده و پرتاب شده است.

کد خبر: ۱۴۹٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha