۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
آب ارس ۲۱۸ میلیون متر مکعب کاهش یافته است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

آب ارس ۲۱۸ میلیون متر مکعب کاهش یافته است

اردبیل- حیدری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: آب حوزه سد ارس در سال زراعی جاری تا ۲۱۸ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

علی حیدری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سطح استان برای مدیریت آب و سازگاری با کم آبی برنامه متنوعی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها در قالب ۶ راهبرد و ۳۵ برنامه تعریف شده که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی مختلف یاریگر ما در عملیاتی کردن این برنامه‌ها باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: جهاد کشاورزی باید همسو با اهداف وزارت نیرو برنامه‌ریزی‌ها را برای تقویت کشت کم آب‌بر انجام داده و الگوی کشت جدید را مورد توجه قرار دهد.

حیدری با بیان اینکه ۸۰ درصد منابع آب استان در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: ضروری است تا با توجه به کاهش بارندگی‌ها و شرایط خشکسالی در کشور و استان اردبیل زارعان و کشاورزان شمال استان از کشت دوم پرهیز کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار مدیریت منابع آب، باید همه برنامه‌ها در این حوزه پیوست رسانه‌ای داشته باشد تا به موقع اطلاع‌رسانی شده تا همه هم استانی‌ها در جریان وضعیت آبی استان قرار گیرند.

حیدری به کاهش ذخایر آب در پشت سدها اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان نمونه سد حوزه ارس تا ۲۱۸ میلیون متر مکعب با کاهش منابع آب روبه‌روست.

وی به کم بارشی سال زراعی جاری نیز اشاره کرد و گفت: به غیر از جنوب استان، ‌ در سایر مناطق استان اردبیل بارش‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته و این کاهش ملموس است.

حیدری ضرورت همکاری کشاورزان استان را در رعایت الگوهای کشت و کشت محصولات با آب‌بری کم یادآور شد و تصریح کرد: اولویت اصلی ما تأمین آب شرب در سطح استان است تا بتوانیم تابستان امسال را با کمترین دغدغه و نگرانی در تأمین آب سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به مردم استان اطمینان داد تا در تابستان امسال مشکل قطعی آب وجود نداشته باشد و با رعایت الگوهای مصرف هم استانی‌ها در مناطق شهری و روستایی از منابع آب پایدار بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۱۴۹٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha