۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
رقابت در تولید بذر آزاد نیست
مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار:

رقابت در تولید بذر آزاد نیست

گرگان- هاشمی، مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار گفت: ارقام مختلف تولید بذر گندم در رقابت آزاد قرار نگرفته ازاین رو بخش خصوصی بذر را براساس کیفیت و براساس عرضه و تقاضا نمی تواند قیمت گذاری کند.

هامان هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اگر بستر رقابت آزاد برای شرکت های تولید کننده بذر برای قیمت گذاری و کیفیت بذر استحصالی ایجاد شود، بسیاری از موضوعات در خصوص کیفی سازی و برداشت گندم حل می شد.

مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار اضافه کرد: تولید بذر گندم اگر چه در شرکت های خصوصی انجام می شود اما قیمت گذاری و دستورالعمل فروش دولتی، سبب شده که شرکت ها در یک رقابت آزاد قرار نگیرند.

وی ادامه داد: رقابت آزاد سبب می شود که بخش های خصوصی بذر را تولید کنند که سرعت جوانه زنی و رشد اولیه خوبی داشته باشد و عملکرد کشاورز را بالا ببرد.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه تولید بذر گندم قیمت گذاری و دستورالعمل فروش توسط دولت انجام می شود، خاطرنشان کرد: ارقام مختلف تولید بذر گندم در رقابت آزاد قرار نگرفته است برای همین بخش خصوصی بذر خود را باتوجه به کیفیت و براساس عرضه و تقاضا نمی تواند قیمت گذاری داشته باشد.

وی ادامه داد: در حوزه تولید بذر گندم با وجود اینکه به شرکت های خصوصی مجوز داده شده اما به معنی واقعی خصوصی سازی در این بخش انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر به دنبال افزایش کیفیت گندم تولیدی هستیم باید این محصول نیز مانند سایر محصولات کشاورزی بر اساس کیفیت خریداری شود تا کشاورز نیز به دنبال این باشد که بذری با کیفیت و عملکرد بالاتر را تهیه کند.

کد خبر: ۱۴۹٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha