۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
تولید محصولات ارگانیک در مازندران بازارپسندی بهتری دارد
در گفتگو با بازار؛

تولید محصولات ارگانیک در مازندران بازارپسندی بهتری دارد

آمل- اباذری، باغدار و تولیدکننده مازندرانی به کشاورزان توصیه کرد تا چندهفته قبل از برداشت محصول از مصرف انواع سموم در باغات خودداری کنند زیرا میوه های ارگانیک بازارپسندی بهتری دارد.

حسن اباذری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان برای اولین در منطقه کشت و تولید هلو و شلیل را در منطقه رواج داده ام، به همکاران کشاورز خود توصیه کرد تا از سموم شمیایی کمتر برای مبارزه با آفات استفاده کنند.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر به بحث ترویج توجه ویژه می شود، آن را در آشنایی و ارتقای آگاهی های کشاورزان مهم دانست و گفت: در گذشته اسفندماه اقدام به کودپاشی در باغ می کردیم و این مسئله سبب می شود تا باغ و زمین دچار بیماری شود.

وی افزود: در حال با برپایی کلاس های آموزشی، استفاده از کود به صورت بخش بندی انجام و یک سوم کود در اسفندماه، یک سوم آن اواخر فروردین و اواسط اردیبهشت و مابقی تا تیرماه استفاده می شود.

اباذری با بیان اینکه بیشتر از کود حیوانی برای تقویت باغ استفاده می کنیم، اظهار داشت: در کنار کود حیوانی از کودهای شیمیایی می توان بهره گرفت.

این کشاورز وباغدار به کشاورزان توصیه کرد تا کودهای حیوانی را سه ماه زیر پلاستیک قرار دهند و تا فسیل شود، ادامه داد: همچنین دو تا سه هفته از برداشت باید از مصرف سموم کشاورزی جلوگیری شود و استفاده سموم باید زیرنظر مروجان وکشاورزان باشد.

وی ادامه داد: اگر تاریخ انقضای سموم مورد توجه قرار گیرد شاهد کمترین آسیب به باغات می شود و باید توجه کنیم که تولید محصولات ارگانیک بازارپسندی بهتری دارد.

کد خبر: ۱۴۹٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha