۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
تداوم ریزگردها باعث مهاجرت متخصصان از خوزستان می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تداوم ریزگردها باعث مهاجرت متخصصان از خوزستان می‌شود

اهواز- کعب عمیر، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، تداوم ریزگردها در آسمان خوزستان را باعث فرار نخبگان و متخصصان از استان دانست و این موضوع را دارای عواقب نگران‌کننده دانست.

محمد کعب عمیر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در سال جدید خوزستان همواره با آسمانی گرد و خاک گرفته مواجه شده و مردم در حسرت آسمان آبی هستند، بیان کرد: به نظر می‌رسد شرایط آبی و اقلیمی در استان به گونه‌ای پیش رفته که شرایط سختی را برای مردم استان رقم زده و تدبیر خاصی نیز برای رهایی از این معضل از سوی مدیران امر اندیشیده نشده است.

وی افزود: مدیریت نشدن صحیح موضوع مهم و اثرگذار منابع آبی در استان خوزستان و سایر استان‌های هم‌جوار و کاهش نزولات جوی دست به دست هم داده است تا عرصه‌های آبی فراوانی اکنون به کانون ریزگرد در استان تبدیل شده‌اند و با اندک ورزش بادی، آسمان خوزستان تیره و تار می‌شود.

کعب عمیر بیان کرد: از سوی دیگر کشورهای همسایه و هم‌جوار خوزستان نیز با مشکل مشابه مواجه شده‌اند و گرد و خاکی که در آن کشور ایجاد می‌شود با سرعت وارد آسمان خوزستان می‌شود. این امر باعث نارضایتی مردم از وضع موجود شده‌اند و به نظر می‌رسد مهاجرت مردم استان به سایر استان‌های کشور را شدت بخشیده است.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سال‌ها قبل موج مهاجرت مردم استان به سایر استان‌های خوش آب و هوا آغاز شده است، تاکید کرد: با شدت یافتن مجدد پدیده شوم ریزگردها، امسال مجدد مهاجرت‌ها آغاز شده و شدت گرفته است.

کعب عمیر بیان کرد: مهاجرت مردم استان کلاً موضوع ناراحت‌کننده‌ای به شمار می رود ولی نگران‌کننده ترین حالت آن مهاجرت نخبگان و متخصصان از استان خوزستان که باعث می‌شود در بسیاری از امور استان با چالش مواجه شود.

وی بیان کرد: در کنار حل مشکل ریزگردها که یک اقدام اساسی و حیاتی به شمار می رود، دولت باید برای ماندگاری مردم در استان خوزستان تسهیلات، امکانات و راهکارهای مناسبی اتخاذ کند تا شرایط برای ماندگاری مردم مهیا شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha