۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
کشاورزی مازندران در بخش «زنجیره ارزش» مشکل دارد
در گفتگو با بازار؛

کشاورزی مازندران در بخش «زنجیره ارزش» مشکل دارد

ساری- جهانی، استاد دانشگاه و یک کارآفرین در مازندران با اشاره به اینکه محصولات مختلفی با مشقت فراوان در استان تولید می شود، گفت: در زنجیره ارزش و فروش دارای مشکلات هستیم.

محمد جهانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه یکی از نگرانی ها در حوزه کشاورزی استان این است که زمان های تولید محصول زیاد بوده و برای بازاریابی وفروش آن نیز دغدغه داریم، افزود: نظام توزیع محصولات چندان علمی نیست.

وی با عنوان اینکه کشاورزی بخش مهمی از اقتصاد استان به شمار می رود، افزود: در زنجیره ارزش با مشکلاتی زیادی روبرو هستیم و بسیاری از مواقع، محصول با سختی های فراوانی زیادی تولید می شود و به دلیل ضعف در زنجیره ارزش به بازارهای فروش و مصرف نمی رسد.

وی با بیان اینکه سود در کسب وکارها در حاشیه تولید است، ادامه داد: زنجیره ارزش، بازاریابی، بازرگانی از مهمترین بخش ها در حوزه تولید هستند و قطعا شرکت های دانش بنیان می توانند با تولید فناوری ها، به بخش کشاورزی کمک کنند.

جهانی تصریح کرد: به عنوان نمونه یک کارآفرین با هزینه اندک دستگاهی را تولید کرد که می تواند میوه ها را خشک کرد و این مسئله سبب ماندگاری میوه تا چندماه می شود.

این کارآفرین افزود: کشورهای مختلف مواد و محصولات را از ما خریداری می کنند و با توجه به زنجیره ارزش و فرآوری آن، چندین برابر سود می کنند.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی و تولید محصولاتی نظیر زعفران می توان با توجه به زنجیره ارزش منعفت زیادی کسب کرد و در این راستاف تکنولوژی پایه مهم در زنجیره های ارزش محسوب می شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha