۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
ضرورت حمایت از صنعت ساختمان| تصمیمات حساب شده باشد
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان مطرح کرد؛

ضرورت حمایت از صنعت ساختمان| تصمیمات حساب شده باشد

گرگان- رئیس انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به افزایش عوارض ساختمان در گرگان و پیامدهای آن، گفت: با توجه به شعار سال باید حمایت جدی از صنعت ساختمان شده و تصمیمات در این بخش حساب شده باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدمحمد مرتضوی شامگاه یکشنبه در مجمع عمومی انجمن انبوه سازان مسکن گلستان اظهارکرد: صنعت ساختمان با چالش ها و دغدغه های متعددی همچون افزایش عوارض شهرداری،‌ رشد دستمزد کارگران و حذف معافیت های مالیاتی مواجهه است که افزایش قیمت تمام شده را موجب می شود.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن گلستان افزود: افزایش عوارض ساختمان در شهر گرگان تبعات ناگواری همچون کاهش سرمایه گذاری صنعت ساختمان، افزایش بیکاری کارگران فنی و فرار سرمایه گذاران بخش مسکن به سایر بخش های مالی و پولی در پی دارد که با پیگیری ها انجام شده، مقوله افزایش عوارض فعلا متوقف شده است.

وی گفت: با تعامل مدیریت شهری گرگان و اخذ مصوبه ای در شورای مسکن استان که وظیفه پایش و تنظیم بازار صنعت ساختمان را بر عهده دارد، موضوع افزایش عوارض صنعت ساختمان به مدت سه ماه بایکوت شده است.

مرتضوی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی قیمت دستمزد کارگران در سال جاری اظهارکرد: همکاران و انبوه‌سازان باید تا حد ممکن از پیش فروش واحدها پرهیز کنند و هرگونه فروش واحدهای مسکونی را متناسب با پیشرفت کار در دستور کار قرار دهند.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن گلستان به حذف معافیت صنعت ساختمان از پرداخت مالیات اشاره کرد و گفت: با اجرای قانون اصلاح مالیات‌های مستقیم، شاهد آن هستیم که برخی از ممیزها و سرممیزها در ادارات امور مالیاتی نسبت به وضع مالیات برای سازندگان مسکن اقدام می‌کنند.

مرتضوی عنوان کرد: برای کاهش میزان مالیات های وضع شده در صنعت ساختمان و کمترشدن ضرایب شغلی منظور شده در مالیات مذاکره با مدیرکل امور مالیاتی استان انجام و مقرر شد شدت و شیب این مالیات ها حداقلی باشد.

وی گفت: با مذاکره انجام شده با مدیران سازمان نظام مهندسی ساختمان مقرر شد، انبوه سازانی که پروژه های بالای هزار مترمربع در دست اقدام دارند از تسهیلات ویژه‌ای مانند تقسیط در پرداخت هزینه‌های بخش نظارت و صدور شناسنامه فنی بهره مند شوند.

مرتضوی بیان کرد: با مذاکرات صورت گرفته با شهرداری گرگان صدور پروانه‌های دو مرحله ای برای ساختمان های گرگان مصوب شد که این امر موجب تسهیل در شرایط مالی و کاری فعالان حوزه صنعت ساختمان شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha