۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
افزایش سهم صادرات ایران به بازار روسیه
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه مطرح کرد

افزایش سهم صادرات ایران به بازار روسیه

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه از همکاری مسکو برای افزایش عرضه کالاهای ایرانی در بازار این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، کامبیز میرکریمی گفت: در شرایط کنونی ایران می‌تواند بخشی مهمی از سهم بازار روسیه را در اختیار داشته باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه روسیه سالانه دویست و هشتاد میلیارد واردات دارد گفت: با توجه به تلاش‌های انجام شده در سه، چهار سال اخیر کل صادرات ما به این کشور در حدود پانصد تا ششصد میلیون دلار است و قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم چه سخت افزاری و نرم افزاری برای برقراری روابط بانکی بین ایران و روسیه فراهم است گفت: با این حال ما نتوانسته ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم که البته برمی گردد به مقرررات داخلی کشور که صادرات محور نبوده، هرچند تشویق صادرات در اسناد بالادستی دیده شده، اما در عمل اجرا نمی‌شود.

میرکریمی با اشاره به محوریت تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا که در سال ۹۸ امضاء و اجرایی شده گفت: در این زمینه امتیازات گمرکی خوبی از سوی روسیه به ایران داده شده و تعرفه بسیاری از کالاها به حد صفر رسیده و برای برخی بین ۵۰ تا ۷۰ در صد تخفیف در نظر گرفته شده است.

وی یکی از مشکلات در حوزه جذب بازارهای خارجی را عدم توجه به نشان سازی اجناس تولیدی در کشور دانست و گفت: ما هم باید به مانند شرکت های ترک و چینی به سرعت برای نشان سازی تجاری کالاها اقدام و جای خالی بازار کشورهای اروپایی را پرکنیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: با توجه به موافقنامه‌های بین ایران و روسیه می‌توان ثباتی برای تجارت بین دو کشور مشاهده کرد و شرکت‌های ایرانی بر این اساس می‌توانند به همکاری خود ادامه دهند.

میرکریمی با اشاره به جهش ۶۱ درصدی صادرات ایران به اوراسیا در سال ۹۸ گفت : در منطقه اوراسیا که روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان عضو آن هستند، تا حدودی زیادی زیرساخت‌هایی برای مناسبات تجاری ایجاد شده و نیاز است از طریق سازمان توسعه و تجارت و اتاق‌های بازرگانی شرایطی به منظور حضور شرکت‌های ایرانی فراهم شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha