۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
۲.۶ میلیون هکتار اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد
سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

۲.۶ میلیون هکتار اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد

عباسی، سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از تجهیز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری خبر داد.

به گزارش بازار، «فریبرز عباسی» در نشست با مدیران، کارشناسان و کارکنان معاونت آب و خاک این وزارتخانه افزود: پروژه مهم و ملی ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام در فاز یک به مساحت ۲۹۵ هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده است و برای اجرای فاز دوم این طرح از منابع مختلف پیگیر تامین اعتبار هستیم تا این طرح عظیم ملی به بهره‌برداری کامل برسد.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در طرح شبکه‌های آبیاری غرب و شمال‌غرب کشور نزدیک به ۷۰ درصد از ۲۲۷ هزار هکتار آن اجرا شده است و برای اجرای ۳۰ درصد باقی ‌مانده از محل اعتبارات مختلف به‌ویژه اعتبارات سفر ریاست‌ جمهوری پیگیر تامین اعتبار برای تکمیل طرح هستیم.

وی تصریح‌کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده‌ و در بحث قنوات و سایر پروژه‌های آب و خاک نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

به گفته این مقام مسوول، ۷۰ درصد اعتبارات مصوبات سفرهای استانی ریاست جمهوری در بخش کشاورزی مربوط به حوزه آب و خاک است که این امر نشان‌دهنده اهمیت این حوزه بوده و نقش همکاران ستادی و استانی در اجرای این پروژه‌ها بسیار مهم است.

عباسی افزود: اقدامات سازه‌ای که اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام است و در خصوص اقدامات غیرسازه‌ای که مورد تاکید است و در سند تحول دولت مردمی هم به آن اشاره شده، در حال انجام است.

کد خبر: ۱۴۹٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha