۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
مراقب دزدان شاباش باشید! | حفظ امنیت مراسم بر عهده میزبانان است نه تالار داران
توصیه تالارداران به میزبانان مراسم؛

مراقب دزدان شاباش باشید! | حفظ امنیت مراسم بر عهده میزبانان است نه تالار داران

خبرهای مختلفی از ورود افراد دعوت نشده به مراسم های عروسی و جشن ها در تالارها شنیده ایم که همیشه این اتفاق به خوردن شام و شیرینی ختم نمی شود و مشکلات مختلفی را به وجود می آورد.

نساء کروندی؛ بازار، یکی از مشکلاتی که در برگزاری جشن های عروسی و تولد در تالارها شاهد آن هستیم و خبرهای مختلفی نیز در خصوص آن شنیده ایم، ورود افراد دعوت نشده به مراسم های عروسی در تالارها است که همیشه این اتفاق به خوردن شام و شیرینی ختم نمی شود و مشکلات مختلفی را به وجود می آورد.

مشکلات اقتصادی زمینه ساز این شده که افراد با استفاده از خلاقیت تلاش می کنند که خود را سیر کرده و درآمدی کسب کنند، یکی از این راه ها رفتن به مراسم های عروسی در تالارهای مجلل است که میزبان در آن شب فکری بجز برگزاری هرچه بهتر مراسم و پذیرایی خوب از میهمانان ندارد.

در همین زمان است که افراد سودجو ورود پیدا می کنند و دزدی و کلاهبرداری انجام می دهند، میزبانان باید علاوه بر توجه به پذیرایی و برگزاری مراسم به نحو مطلوب به این موضوع نیز توجه داشته باشند.

یکی از فعالین حوزه تالارهای پذیرایی: برخی از خانواده هایی که دارای توان مالی هستند درخواست هایی برای برگزاری مراسم دارند که خارج از قوانین است

ورود مادر و دختر ناشناس برای جمع کردن شاباش به عروسی

یکی از فعالین حوزه تالارهای پذیرایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه موارد ورود افراد ناشناس و دعوت نشده به تالارها افزایش یافته است، اظهار داشت: در روزهای اخیر مادر و دختری را در یکی از مراسم ها شناسایی کردیم که با ظاهر مناسب عروسی وارد مراسم ها می شدند و پول شاباش جمع می کردند.

سجاد زارعی با اشاره به اینکه حفظ امنیت مراسم در تالار ها به چند موضوع بستگی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: یکی از این موارد مجوز دار بودن تالار است، برخی با گرفتن یک سوله در اطراف شهر بدون گرفتن هیچ مجوزی اقدام به برگزاری جشن ها و مراسمات کرده و بعضی افراد نیز خیال می کنند داشتن مجوز مهم نیست در صورتی که اگر مشکلی پیش بیاید قطعا تالار و یا باغی که دارای مجوز است باید طبق قانون پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از خانواده هایی که دارای توان مالی هستند درخواست هایی برای برگزاری مراسم دارند که خارج از قوانین است، گرچه ما در جایگاه تالاردار تلاش می کنیم که بهترین مراسم را برای عروس و داماد و میهمانانشان رقم بزنیم اما در چارچوب قوانین شرعی و اجتماعی خدمات ارائه می دهیم.

یکی دیگر از تالارداران اظهار داشت: تعدادی از افراد یک صنف که به صرف شام و میوه خود را در تالارهای عروسی دعوت میکردند اشاره کرد، آنها شام میل میکردند و میوه را باخود میبردند

تعدادی از افراد یک صنف که به صرف شام و میوه خود را در تالارهای عروسی دعوت میکردند

سید محمد رضوی مدیر یک تالار در منطقه ۵ در گفتگو با بازار در خصوص ورود افراد ناشناس به مراسمات عروسی و تولد در تالارها اظهار داشت: موارد مشابه بسیاری در تالارها اتفاق افتاده است که از جمله آن میتوان به چند راننده تاکسی اشاره کرد که که به صرف شام و میوه خود را در تالارهای عروسی دعوت میکردند اشاره کرد، آنها شام میل میکردند و میوه را باخود میبردند.

وی تاکید می کند: البته منظور از طرح این مساله خدای ناکرده جمع بستن و توهین به یک صنف خاص نیست بلکه استثنائات در همه شغل ها وجود دارد به عنوان مثال یک خانم کارمند به همراه مادرش چندین بار در مراسم حضور پیدا کردند و جالب است که این فرد با خودروی ۲۰۶ می آمد و بعد در مراسم حضور میافت و پول های شاباش را در بخش زنانه جمع می کرد.

این فرد خیلی اتفاقی با شکایت یک صاحب مجلس و اذعان این که ما اصلا رسم نداریم که شاباش ها را جمع کنیم، پیدا شد. البته با چک دوربین های ورودی و ....

وی افزود: اماکن به ما اجازه نصب دوربین در بخش زنان را نمی دهد و لذا تنها راه چاره قبول مسئولیت از سوی خانواده های مراسم است.

وی با بیان این که راهکار مواجه با این موضوع خیلی ساده است اما برخی از صاحبان مراسم تمایلی به این موضوع ندارند، گفت: پیشتر حضور در مراسم باکارت دعوت بود و لی اکنون این کار انجام نمی شود و یا بعضی از صاحبان مراسم چک کردن افراد را دون از شان خود می دانند .

وی افزود: امروز به راحتی می توان با یک کیو آر کد QR Code ساده هم آدرس و هم متن دعوتنامه را برای افراد فرستاد و به راحتی می توان آن را در هنگام ورود چک کرد. ولی این نیز کاملا به میزبان اصلی مراسم باز می گردد.

اسد پورشمسی با بیان اینکه درصد بالایی از این اتفاقات در مراسم های عروسی بوده و در جشن های تولد کمتر دیده می شود، افزود: به دلیل اینکه در عروسی دو خانواده دعوت هستند که گاها میهمان ها تا کنون همدیگر را ندیده اند به همین دلیل در مراسم عروسی بیشتر شاهد این اتفاق هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از این اتفاق باید نماینده ای از دو خانواده در ورودی مراسم قرار داشته باشد و پیش ورود افراد در سالن مانع آنها شوند اینگونه از دعوت بودن همه افراد حاضر در مراسم مطمئن می شوید و بحثی هم در محیط داخل مراسم رخ نمی دهد.

یکی دیگر از تالار دار ها در این خصوص به مواردی بیش از خوردن شام و یا جمع کردن شاباش اشاره کرد، و گفت: افرادی با معرفی خود به عنوان میهمان یا دستیار عکاس مراسم از جشن و میهمانان عکاسی می کند و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر می کنند

عکاسی و انتشار عکس های عروسی توسط یک ناشناس

یکی دیگر از تالار دار ها در این خصوص به مواردی بیش از خوردن شام و یا جمع کردن شاباش اشاره کرد، و گفت: افرادی با معرفی خود به عنوان میهمان یا دستیار عکاس مراسم از جشن و میهمانان عکاسی می کند و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.

ارسلان بهروزی بیان کرد: این افراد که نماینده های صفحه های عروسی در شبکه اجتماعی هستند برای داشتن فیلم های جدید جهت قرار دادن در صفحه خود وارد مراسم ها شده و از افراد تصویر برداری و عکاسی می کنند.

وی گفت: در برخی مواقع نیز با عکاسی از مهمان ها، آنها را تهدید و یا از آنها اخاذی می کنند.

حفظ امنیت مراسم عروسی با میزبان است

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حفظ امنیت مراسم عروسی با میزبان است، اظهار داشت: همکاران ما در تالار ها درحین برگزاری مراسم درگیر پذیرایی و فراهم کردن زمینه برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم هستند و اینکه همه افرادی که در سالن مراسم حاضر هستند، دعوت هستند یا خیر بر عهده تالاردار نیست.

وی با بیان اینکه میزبان باید در این راستا برنامه ریزی داشته باشد، افزود: باید برخی از بزرگان فامیل که افراد دعوت شده را می شناسد مقابل در ورود به مراسم حضور داشته باشند تا اخیر غیر از مهمان های دعوتی نتوانند وارد مراسم شوند.

خسرو ابراهیمی نیا با اشاره به اینکه در کنار پذیرایی و تلاش برای برگزاری مراسم مسئله امنیت آن نیز حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل میزبان باید حتما پیش از مراسم به این مهم توجه داشته و برای آن برنامه ریزی کند.

برنامه ریزی قبلی جهت امنیت مراسم سبب میشود که در کنار دیگر تدارکی که دیدید جشن عروسی تا بهتر برگزار شود و شاهد اتفاق های بد نباشید.

کد خبر: ۱۴۹٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      0 0
      دیگه ملت پول گرفتن عروسی را در تالار ندارند. دوباره عروسی ها برگشت به دهه 60 توی خونه ها جشن کوچیک گرفته میشه.