۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
یارانه‌ نان در جیب مصرف‌کننده
رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران عنوان کرد

یارانه‌ نان در جیب مصرف‌کننده

کرمی، رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران گفت: طرح اصلاح نرخ آرد، به منظور هدفمند کردن یارانه آرد و نان و رسیدن به مصرف کننده نهایی اجرا می‌شود.

به گزارش بازار، محمدجواد کرمی گفت: در طرح اصلاح نرخ آرد که به منظور هدفمند کردن یارانه آرد و نان و رسیدن به مصرف کننده نهایی اجرا می‌شود، مردم تصمیم می‌گیرند چه نانی را با چه کیفیتی انتخاب کنند.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران افزود: قطعاً با اجرای این طرح ما به التفاوت قیمت تولید تا مصرف به مصرف‌کننده نهایی خواهد رسید و همچنین علاوه بر ایجاد رقابت بین واحدهای نانوایی باعث کیفی سازی بهتر نان خواهد شد.

کرمی درباره نحوه قیمت گذاری نان‌های حجیم و نیمه حجیم با بیان اینکه با افزایش قیمت آرد، قیمت نان هم افزایش پیدا می‌کند، گفت: تولید کننده علاقه‌مند به تولید و فروش بیشترمحصول با قیمت منطقی است که این بر اساس عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به رقابت نان‌های حجیم و نیمه حجیم با نان‌های سنتی گفت: ما امروز رقیب بزرگی به نام نان سنتی با تامین بیش از ۸۵ درصد نان مورد نیاز جامعه را داریم که برای تامین بازار و حفظ اقبال مردم به این نوع محصول، مجبور به فروش محصولات به قیمت منطقی حتی کمتر از میزان نهایی تولید شده هستیم.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران افزود: هم اکنون ۶ هزار واحد تولید نان حجیم در کنار ۸۵ هزار واحد نانوایی سنتی در سطح کشور فعالیت می‌کنند که سعی در ارائه محصول به بهترین شکل و بالاترین کیفیت به مصرف کننده دارند و امیدواریم برای حفظ فضای رقابتی موجود، قیمت‌های اعلام شده کاهش پیدا کند و شرایط خوبی ایجاد بشود.

کرمی درباره سوء استفاده‌هایی که از ضایعات و دورریزهای نان مطرح می‌شود گفت: میزان سوء استفاده از ضایعات در نانوایی‌ها کمتر از بخش‌های دیگر است و درصورت اجرای صحیح طرح جدید، پیش بینی می‌شود از ۱۱ میلیون تن ضایعات فعلی حداقل ۳ میلیون تن به چرخه تولید برگردد.

کد خبر: ۱۴۹٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha