۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰
تالارهای عروسی از تابستان جان می گیرند؟| عروسی با قیمت سال قبل!
باغ داران تالارداران را داغ دار کردند

تالارهای عروسی از تابستان جان می گیرند؟| عروسی با قیمت سال قبل!

طبق اعلام صنف تالارهای پذیرایی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون بسیاری از  تالارهای پذیرایی ورشکست شدند که امیدواریم برخی از آنها تا پایان تابستان احیا و به چرخه فعالیت بازگردند.

نساء کروندی؛ بازار، با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی پی در پی صنوف مختلف برای پیشگیری از گستردگی این بیماری، بسیاری از این صنوف دچار آسیب شدند، به برخی از این صنوف تسهیلات خوبی داده شد و برخی نیز پس از عبور از روزهای سخت و وضعیت قرمز به چرخه فعالیت خود بازگشته و به فعالیت عادی خود ادامه دادند.

اما در کنار آن برخی صنوف نیز همچنان با محدودیت بسیار فعالیت می کنند و به دلیل شرایطی که برای اعطای وام و تسهیلات کرونایی در نظر گرفته شد بسیاری از آنها نتوانستند این تسهیلات را دریافت کنند.

تالار داران یکی از این صنوفی بودند که هنوز با مشکلات فراوان برای فعالیت مواجه بوده و همچنان با محدودیت روبرو هستند.

فعال حوزه تالارهای پذیرایی خاطر نشان کرد: وضعیت کنونی تالارها و عدم پذیرش میهمان با ظرفیت کامل تنها برای روشن نگهداشتن چراغ این صنف است و سودی برای تالار داران ندارد

تغیییر سبک مردم در برگزاری مراسمات بعد شیوع بیماری کرونا

یکی از فعالین در حوزه تالارهای پذیرایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارداشت: سبک مردم در برگزاری مراسمات بعد شیوع بیماری کرونا تغییر کرده است و بیشتر مایل به برگزاری میهمانی و عروسی های خود در باغ ها هستند.

علی صفایی با اشاره به اینکه با تغییر این رویه احیای تالارها بسیار دشوار شده است، افزود: باید برنامه ریزی کارشناسی شده ای در این راستا تدوین شود و همه نهادهای ذیربط برای بهبود وضعیت این صنف تلاش کنند.

وی عنوان کرد: همچنین برخی دفاتر اسناد رسمی ازدواج نیز با راه اندازی سالن پذیرایی علاوه بر اینکه نکات ایمنی و حرفه ای صنفی را رعایت نمی کنند، سبب شده تا تالارها کنار گذاشته شوند.

این فعال حوزه تالارهای پذیرایی خاطر نشان کرد: وضعیت کنونی تالارها و عدم پذیرش میهمان با ظرفیت کامل تنها برای روشن نگهداشتن چراغ این صنف است و سودی برای تالار داران ندارد.

قاسم بهرامی: اگر جدیت بیشتری در برخورد با مراکز غیر مجاز برگزاری مراسمات عروسی عمل شود، مردم با سلامت مراسم خود را برگزار می کنند و وضعیت صنف تالار داران بهتر و رونق بیشتری میگیرد

رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تالارهای مجوز دار

یکی دیگر از فعالین حوزه تالارهای پذیرایی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهارداشت: تالارهای مجوز دار پذیرایی با قبول رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت آغاز به کار کردند و بر این شیوه پایبند هستند.

قاسم بهرامی با اشاره به اینکه مردم به برگزار مراسم های خود در باغ ها و یا مراکز فاقد مجوز سوق پیدا کردند، بیان کرد: تالارها رسمی و دارای مجوز اقدام به پذیرش میهمان با ظرفیت اعلام شده، ضدعفونی مکان مراسم، قرار دادن مواد ضدعفونی کنند و ماسک در سالن پذیرایی می کنند و افراد می توانند با آرامش خاطر بهتری مراسم خود را برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جدیت بیشتری در برخورد با مراکز غیر مجاز برگزاری مراسمات عروسی عمل شود، مردم با سلامت مراسم خود را برگزار می کنند و وضعیت صنف تالار داران بهتر و رونق بیشتری میگیرد.

همراهی کامل صنف تالارداران با وزارت بهداشت

یکی دیگر از فعالین حوزه تالارهای پذیرایی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا و تصمیمات ستاد مبارزه با ویروس کرونا بر محدود و تعطیلی برخی صنوف، صنف تالارداران به واسطه اینکه این بیماری مستقیم با جان و سلامتی مردم در تماس بود با این ستاد همراهی کامل داشت.

فرج الله بهبهانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با بهبود شیوع این بیماری و انجام واکسیناسیون سراسری اکنون فعالین این صنف انتظار دارند که برای بهتر شدن وضعیت و بازگشت آنها به حالت نرمال فعالیت، تلاش کنند.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت تالارداران به ویژه افرادی که در مکان استیجاری فعالیت می کردند خوب نیست و از ابتدای شیوع این بیماری مجبور به اخراج کارگران خود شدند که منجر به بیکاری بسیاری از سرپرست خانوار شد.

این فعال حوزه تالارهای پذیرایی عنوان کرد: طبق آمار اعلام شده کارگران بیکار این صنف در تهران بالغ بر ۴۰ هزار نفر بوده اند که حجم بسیار بالایی است.

خسرو ابراهیمی نیا: علیرغم فشارهای مالی و آسیب های اقتصادی که افراد فعال در حوزه تالارهای پذیرایی متحمل شدند اما در حال حاضر فعالیت تالارها با مبلغ گذشته و بدون افزایش قیمت انجام می شود

فعالیت تالارهای پذیرایی بدون افزایش قیمت

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تالارها بطور کامل بازگشایی نشده اند، اظهار داشت: بسیاری از تالارها همچنان به فعالیت عادی خود بازنگشتند.

خسرو ابراهیمی نیا با اشاره به اینکه طبق اعلام ستاد مبارزه با ویروس کرونا تالارها نمی توانند به صورت کامل فعالیت کنند و با ظرفیت محدود پذیرای میهمانان هستند، بیان کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون ۵۰ درصد از تالارها و تعطیل تالار داران ورشکسته شدند.

وی با اشاره به تعطیلی طولانی مدت تالارها، خاطرنشان کرد: اکنون برای تعمیر و تجهیز تالارها برای بازگشایی مجدد با کمبود مالی روبرو هستند.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران در ادامه گفت: امیدواریم بسیاری از تالارها تا پایان تابستان بتوانند احیا شده و به چرخه فعالیت بازگردند.

ابراهیمی نیا با اشاره به اینکه بسیاری از فعالین این صنف نتوانستند از تسهیلات اعطاء شده در زمان کرونا استفاده کنند، اذعان کرد: باید تصمیماتی اتخاذ شود که تالار داران نیز با تحمل فشار کمتری بتوانند فعالیت خود را مجدد آغاز کنند.

وی افزود: علیرغم فشارهای مالی و آسیب های اقتصادی که این صنف متحمل شدند اما در حال حاضر فعالیت تالارها با مبلغ گذشته و بدون افزایش قیمت انجام می شود.

برنامه ریزی در هر حوزه حرف اول را می زند اگر برنامه ریزی، نظارت و اجرا در ابعاد و بخش های مختلف به درستی انجام شود شاهد گلایه های کمتری از سوی صنوف شاهد خواهیم بود، در حال حاضر ویلا داران، دارندگان دفتر اسناد رسمی و یا حتی برخی خانه باغ ها نمکی بر زخم تالاردارانی هستند که مدت ها برای سلامتی مردم تن به تعطیلی فعالیت خود دادند.

شاید صحیح است که بگوییم رعایت قانون و نظارت حلقه گم شده بسیاری از فعالیت ها در این روزهای ما است که نهاد های ذیربط باید به اجرای هرچه بهتر آن توجه داشته باشند.

کد خبر: ۱۴۹٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha