۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
تقاضا برای خرید طلا افزایش یافت| تولید پاسخگوی جمعیت نیست
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با بازار:

تقاضا برای خرید طلا افزایش یافت| تولید پاسخگوی جمعیت نیست

محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه خرید طلا این روزها توسط متقاضیان خانه دار افزایش یافته گفت: تجربه نشان داده است که قیمت طلا خیلی نمی تواند کاهشی باشد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: رفتن دولت به سمت اصلاح پرداخت یارانه ها باعث شده تا جو ایجاد شده در برخی بازارها و کالاها تا حدودی با رشد قیمت ها همراه باشد. این روند صعودی قیمت ها برای برخی کالاها اگر چه می تواند در نهایت به نفع اقتصاد کشور باشد اما برخی از مردم به دلیل ناآگاهی از وضعیت موجود این احتمال را به آنها تلقین کرده است که با رفتن به برخی بازارهای سرمایه ای می توانند تا حدودی سرمایه خود را حفظ کنند. این متقاضیان بر این باور هستند که اگر در این بازارها سرمایه گذاری صورت بگیرد تا حدودی می تواند از کاهش ارزش پول ملی آنها جلوگیری کند.

بازار طلا، سکه و ارز یکی از بازارهایی است که همواره مورد استقبال برخی متقاضیان و سرمایه گذاران خانگی بوده است و از گذشته اینطور وانمود شده است که خرید طلا می تواند همواره پشتوانه خوبی برای آینده باشد.

ابراهیم محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که دلیل این حجم بالای خرید طلا چیست؟ گفت: مردم زمانی که احساس می کنند قیمت ها در حال افزایش است تقاضا برای خرید طلا و سکه هم بیشتر می شود. چون احساس آنها بر این است که جو اجتماعی نمود می کند که ممکن است طلا و سکه افزایشی شود این است که می آیند و خرید می کنند.

تجربه نشان داده است که وضعیت طلا خیلی نمی تواند کاهشی و متزلزل باشد. هر چند ممکن است در کوتاه مدت و اینکه امروز خرید کند و روز بعد کاهشی باشد اما در نهایت در میان مدت و طولانی مدت نه در بازار داخلی بلکه در بازارهای خارجی هم افزایشی خواهد بود

وی در پاسخ به این پرسش که توصیه شما به مردم در خصوص خرید یا خرید نکردن طلا چیست؟ ادامه داد: تجربه نشان داده است که وضعیت طلا خیلی نمی تواند کاهشی و متزلزل باشد. هر چند ممکن است در کوتاه مدت و اینکه امروز خرید کند و روز بعد کاهشی باشد اما در نهایت در میان مدت و طولانی مدت نه در بازار داخلی بلکه در بازارهای خارجی هم افزایشی خواهد بود .

محمد ولی اظهار داشت: برای تایید این اظهارات اگر بخواهیم در نهایت رشد جمعیت دنیا را در نظر بگیریم و محاسبه کنیم و آنرا در کفه ترازو بگذارید و تولید طلا را هم در کفه دیگر ترازو بگذارید می بینید که طلا نسبت به جمعیت جوابگو نیست پس طبیعتا وقتی تولید طلا از تقاضا عقب است و عرضه کاهش می یابد می توان گفت که قیمت طلا باید افزایشی باشد.

اگر بخواهیم در نهایت رشد جمعیت دنیا را در نظر بگیریم و محاسبه کنیم و آنرا در کفه ترازو بگذارید و تولید طلا را هم در کفه دیگر ترازو بگذارید می بینید که طلا نسبت به جمعیت جوابگو نیست

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که برخی از فعالان و کارشناسان اقتصادی معتقد بودند که دولت کسری بودجه دارد و به نظر می رسد یکی از راههای تامین بودجه افزایش نرخ ارز باشد؟ گفت: نمی توانم در این خصوص اظهار نظر داشته باشم اما به هر حال برخی شاید معتقد باشند یکی از دلایل رشد نرخ ارز تامین کسری بودجه باشد اما بازار طلا و سکه از تقاضا تبعیت می کند.

کد خبر: ۱۴۹٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha