۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
ارجاع پرونده دریافت کنندگان ۱.۵ میلیارد دلار ارز دولتی به تعزیرات و قوه قضاییه
حسینی خبر داد؛

ارجاع پرونده دریافت کنندگان ۱.۵ میلیارد دلار ارز دولتی به تعزیرات و قوه قضاییه

آشتیان - نماینده مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی از ارجاع پرونده دریافت کنندگان ۱.۵ میلیارد دلار ارز دولتی به تعزیرات و قوه قضاییه خبر داد.

محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص اعلام دیوان محاسبات مبنی بر «گم شدن ۴.۸ میلیارد دلار ارز دولتی» اظهار داشت: طبق گزارشی که دیوان محاسبات در مجلس اعلام کرد، به میزان ۴.۸ میلیارد دلار ارز دولتی که برای واردات تخصیص داده شده است، هنوز کالاهای ثبت سفارش شده وارد کشور نشده اند.

وی با بیان این که این ارز برای واردات کالاهای اساسی اولویت اول و با قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومان و در سال ۹۷ تخصیص یافته است، افزود: طبق اعلام دولت باید افرادی که ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی گرفته و در مدت زمان مقرر اقدام به واردات کالای اساسی مورد نظر نکرده اند، تفاوت دو هزار و ۸۰۰ تومان بین چهار هزار و ۲۰۰ تومان و هفت هزار تومان را برگردانند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اما طبق گزارش آذرماه ۹۸ به میزان ۱۰ هزار ۱۰۰ میلیارد تومان از محل تفاوت ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و ارز هفت هزار تومانی به حساب های خزانه واریز نشده است، که البته از آذر ۹۸ تاکنون نیز مقداری از این میزان ریال به خزانه واریز شد، اما همچنان بدهی تسویه نشده وجود دارد.

حسینی از ارجاع پرونده ثبت سفارش ۱.۵ میلیارد دلار به تعزیرات و قوه قضاییه خبر داد و افزود: قرار شده در جلسه ای طی چند روز اخیر با حضور تمام طرفین، موضوع عدم واردات کالا بررسی و پیگیری شود.

کد خبر: ۱۴٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha