۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
کشف یک انبار احتکار ماکارونی در شیراز
رییس سازمان صمت فارس خبرداد؛

کشف یک انبار احتکار ماکارونی در شیراز

شیراز- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از کشف یک انبار احتکار ماکارونی در شیراز خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صمت فارس، حمید رضا ایزدی گفت: بر اساس گزارش واصله از نمایندگان اطلاعات سپاه فجر استان فارس در خصوص احتکار یک باب انبار بزرگ موادغذایی در شیراز طی برگزاری گشت مشترک با این مجموعه پس از حضور در محل مورد نظر مشاهده شد که انبار فاقد کد پستی بوده واین انبار توسط شخصی به اجاره درآمده است.

وی افزود: شخص مذکور خود را به عنوان پخش مواد غذایی معرفی کرد که هیچگونه مجوز فعالیت نیز نداشت و پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد دلال بوده و اقدام به خرید و فروش انواع مواد غذایی می کند که کالاهای مورد نظر را طی ۱۰ روز گذشته خریداری کرده و در انبار دپو کرده است.

ایزدی اضافه کرد: پس از استعلام انجام شده مشخص شد که انبار مورد نظر در سامانه جامع انبارها ثبت نبوده و صاحب کالاها نیزفاقد کد نقش تجاری در سامانه جامع تجارت است، که کل کالاها به منزله احتکار صورتجلسه شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: میزان موجودی انواع ماکارونی به اوزان ۷۰۰ گرمی، میزان تقریبی پنج هزار کارتن ۲۰ عددی موجود بود که وزن کل ماکارونی های موجود به میزان تقریبی ۷۰ هزار کیلوگرم در انبار مذکور موجود بود و پرونده تخلف احتکار به ارزش هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در حال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع می شود.

ایزدی تصریح کرد: تعداد ۷۷ کارتن پودر شربت و اسمارتیز خارجی که فاقد هرگونه مجوز واردات قانونی بوده که کالاهای مذکور نیز بهظن قاچاق صورتجلسه شد و ارزش ریالی کالاهای موصوف نیز حدود ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شد، که پس از بررسی‌های تکمیلی پرونده قاچاق نیز تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

به گفته وی طی هماهنگی با معاونت اجرایی تعزیرات حکومتی مقرر شد تمام اقلام صورتجلسه پس از صدور دستور قضایی در بازار به نرخ رسمی توزیع شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 0
      سلام. چرااحتکارکنندگان روسوارماشین نمیکنیدودرشهرنمی گردوند؟کسانی که ظلم میکنن بایدرسواشون کنید.
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      باید عکسشون منتشر کنن ماکارونی مواد احتکاری ازشون اویزون کنن بچرخوننشون تو شهر تمام اموالشون ضبط کنن