۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
۳۸ درصد اشتغال گلستان از کشاورزی است
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

۳۸ درصد اشتغال گلستان از کشاورزی است

گرگان-برزعلی، رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از فعالیت ۲۱۴ هزار بهره بردار در این حوزه خبرداد و گفت: چیزی حدود ۳۸ درصد اشتغال خالص استان از کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد برزعلی ظهر شنبه در نشست خبری با رسانه های استان، اظهارکرد: استان در بخش تولید دانه های روغنی، گوشت مرغ، توتون و خاویار رتبه اول را دارد.

وی اضافه کرد: ۴۳ درصد از دانه های روغنی کشور از طریق گلستان تامین می شود.

او ادامه داد: گلستان در بخش تولید گوشت مرغ۱۲درصد، توتون ۵۴درصد و خاوریار۵۶ درصد نیاز کشور را تامین می کند.

برزعلی با بیان این مطلب که استان در حوزه تولید گندم، خرمالو و پنبه رتبه دوم را دارد، افزود: این منطقه در بخش تولید شلتوک، پیله تر ابریشم، میگو، جو، زیتون و ماهیان خاویاری رتبه سوم تا پنجم را دارد.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، ۲۱۴ هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی داریم که چیزی حدود ۳۸ درصد اشتغال خالص استان را در بر می گیرد.

وی میزان تولیدات محصولات کشاورزی گلستان را در سال ۹۸ تا ۹۹ حدود پنج میلیون تن اعلام کرد و افزود: این حجم از تولیدات پنج درصد از نیاز کشور را شامل می شود.

او از فعالیت ۹۷۰ واحد مرغداری در استان خبرداد و گفت: بیش از چهار میلیون واحد دامی در گلستان فعال هستند.

برزعلی ارتقای کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی را از اهداف سازمان برشمرد و گفت: ارتقای سهم کشاورزان از سود حاشیه بازار و افزایش سرمایه گذاری در این حوزه از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی گلستان به شمار می رود.

وی در خاتمه به افزایش سطح زیر کشت پنبه و ارتقای زنجیره تولید در این بخش تاکید کرد و افزود: توسعه صنایع تبدیلی یکی از برنامه هایی است که به صورت جدی آن را دنبال می کنیم.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha